اقتصادی 07:30 - 30 مهر 1393
کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : رشد اقتصادی کشورها در گرو بهبود فضای کسب و کار و برنامه های بلند مدتی است که زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی و توسعه کسب و کارهای داخلی و بین المللی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر مونسان سه شنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک ، بیمه و بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور با یاد آوری اینکه جهان در سال 2007 میلادی دچار بحران اقتصادی عمیقی شد افزود : دست کم دو سال طول کشید تا بارقه های رشد مجدد نمایان شود ، پس لرزه های آن بحران را هنوز می توان در برخی نقاط جهان احساس کرد .



وی افزود: گردهمایی مکرر سران و فعالان اقتصادی و شرکت های بزرگ اقتصاد جهانی در رویداد هایی همچون نشست اقتصادی جهانی داووس ، نشست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و گروه بیست همه در راستای ایجاد فضای شفاف و هماهنگ و برای دستیابی به سیاست های قابل اتکا ، عالمانه و عملگرایانه جهت گذاشتن از سد رکود بی مانند اقتصاد جهانی بوده است .



مونسان به گزارش بانک جهانی اشاره کرد و گفت : اقتصاد دنیا در سال 2013 ، 14 /2 درصد رشد یافته و به سطح 73 تریلیون دلار به نرخ جاری رسیده است و پیش بینی می شود این رشد به 3/2 درصد در انتهای سال 2014 برسد .



به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا که بزرگترین اقتصاد جهانی را در اختیار دارد در سال 2013 میلادی معادل 16/8 تریلیون دلار بوده است که علت اصلی آن متوسط بالای در آمد ، جمعیت زیاد ، سرمایه گذاری زیاد ، نرخ نسبتا پایین بیکاری و جمعیت نسبتا جوان و نوآوری های تکنولوژی است .



وی اضافه کرد : در این میان GDP ایران بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 2012 معادل 552 میلیارد دلار بوده و کشور را در رتبه 22 قرار داده است ، بر اساس گزارش بانک جهانی این رقم در سال 2013 نیز معادل 369 میلیارد دلار بوده و ایران در رتبه 32 این جدول قرار دارد که بیانگر کاهش بی سابقه نرخ رشد اقتصادی با ارقام منفی و کوچک شدن اقتصاد ایران در این دوره است .



مونسان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که در چند سال گذشته تشدید تحریم ها و اتخاذ برخی سیاست های تورم زا ، باعث ایجاد تلاطم های متعدد اقتصادی و عدم امکان پیش بینی و تصمیم گیری برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شد که با شروع بکار دولت تدبیر و امید و در نتیجه فعالیت مدیران سخت کوش و دانش محور دولت و بهره گیری از توان اندیشمندان و لطف دیپلماسی خارجی شاهد بهبود تمام شاخص های اقتصاد ملی در کوتاه مدت هستیم .



وی اضافه کرد : فرایند گذار از تحریم ها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند شناسایی و بررسی سناریوهای مختلف پیوند و ادغام در اقتصاد جهانی و گونه های مختلف آن از یکباره تا تدریجی و تداوم روند موجود است .



به گفته مونسان : رفع موانع سرمایه گذاری و بستر سازی همکاری های بین المللی در زمینه بانکی ، بازار سرمایه و ابزارهای رشد تجارت نظیر انواع بیمه ها به صورت هوشمندانه فضای کسب و کار را جهت حضور و جذب سرمایه گذاران خارجی بهبود می بخشد .



رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت : هدف اصلی دولت تدبیر و امید یعنی تحقق خروج غیر تورمی از رکود و توسعه تجارت با استفاده از ابزارهای قدرتمندی همچون توسعه بانکداری بین المللی و تسریع در تامین منابع مورد نیاز طرح ها با بکار گیری روش های نوین تامین مالی ، افزایش مشوق ها و انگیزه های سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، رونق بورس اوراق بهادار ، رونق و توسعه بورس کالا و راه اندازی بورس انرژی و رونق گردشگری بین المللی در حال پیگیری است .



وی تاکید کرد : سیاست جذب سرمایه باید معطوف به جذب سرمایه هایی باشد که مکمل استراتژی توسعه ای کشور باشد لذا به نظر می رسد اولویت سرمایه گذاری در ایران باید به بخش هایی که از نظر رشد صنعت و بهبود فناوری و طرح های جدید کشور مزیت فناوری اقتصادی ایجاد می کند داده شود.



مونسان گفت : جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری کشور یکی از مهمترین مناطق آزاد تجاری خاورمیانه با هدف توسعه گردشگری بین المللی، توسعه تجارت داخلی و خارجی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری منحصر بفرد با ارزش افزوده بالا و سازگار با محیط زیست ایجاد شده است ، کیش امروز خود را آماده آن کرده که محور ادغام مجدد مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اقتصاد جهانی باشد و فضای مطلوب و ارمانی کسب و کار را برای سرمایه گذاران ، تجار و گردشگران در بالاترین سطح استانداردهای جهانی فراهم نماید .



وی تصریح کرد که توسعه ظرفیت های تجارت بین الملل جزیره کیش در بندرگاه و فرودگاه ، توسعه زیر ساخت های ارتباطات بین المللی ، توسعه گمرکات جزیره ، تامین زیر ساخت های تولید و انتقال انرژی ، توسعه زیر ساخت ها و ارتقا سطح خدمات گردشگری در جهت تحقق این اهداف بوده است .



مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : تقویت معادلات در تالار بورس اوراق بهادار کیش و تبدیل آن به دومین تالار اصلی کشور و استقرار بورس کالا و تبدیل آن به رینگ صادراتی کالا و همچنین انجام همکاری های نزدیک با شرکا در صنعت نفت جهت باروری بورس و انرژی جز از نیت و نگاه بلند پروازانه این نگین بی همتای خلیج فارس به عنوان دروازه ای برای ورود به عرصه رقابت جهانی است .



به گفته مونسان ، بهره گیری از تجارب و آزموده های موفق بشری همواره یکی از راهکارهای کار آمد جهت عبور از تلاطم های اقتصادی است ، برگزاری هم اندیشی تخصصی و کارگشا در جهت موضوعات مبتلا به بنگاه های اقتصادی و موسسات مالی ، پولی و بورس و بیمه می تواند ما را به گذر از بحران رهنمون سازد .



وی تصریح کرد که این نمایشگاه گردهمایی تمامی اضلاع اقتصادی سازنده فضای کسب و کار کشور است که با دیدگاه چند جانبه به دنبال توسعه فضای کسب و کار کشور و ایجاد امکانات نوین برای تحقق رشد اقتصادی بالاتر از طریق افزایش میزان سرمایه گذاری هوشمندانه و خدمات مالی و پولی و بهبود روش های تامین مالی طرح های کشور و در نهایت به حرکت در آوردن چرخهای اقتصادی در مسیر مطمئن باشد .



مونسان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رویداد مهم همزمان با تلاش های بی وقفه تیم مذاکره کننده هسته ای برای ثبت اقتدار نظام و توسعه دیپلماسی بین المللی در جریان است و با تحقق اهداف ملی و راهبردی ترسیم شده در رهیافت اقتصاد مقاومتی همراه باشد .



نخستین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک ، بیمه بازار سرمایه و خصوصی سازی و شمشمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با حضور عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ، علی صالح ابادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از دست اندرکاران و فعالان عرصه اقتصاد در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد .



این نمایشگاه ها تا دوم آبان ماه پذیرای فعالان عرصه اقتصاد است .



1630**1641/668

انتهای پیام /*


5009038
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است