بین‌الملل 13:00 - 07 آذر 1394
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حملات هفته‌های اخیر روسیه از دریای خزر، توضیحاتی درباره امنیت آب‌های شمال کشور ارائه داد.

نظر فرمانده نداجا درباره حملات روسیه از خزر

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه مجازی آستان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ضمن بازدید از حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (س)، در گفت‌وگو با «آستان»، با اشاره به حملات موشکی روسیه از دریای خزر علیه تروریست‌های داعش و تمهیدات نداجا برای امنیت آبهای شمال کشور، گفت: همانطور که می‌دانید، دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان محسوب می‌شود و بیشترین طول آن حدود 1200 کیلومتر است؛ بنابراین اگر روسیه عملیاتی برای مبارزه با داعش انجام می‌دهد، قطعاً در قسمتی از دریا انجام می‌دهد که مربوط به آب‌های آن کشور است.

وی افزود: مأموریت اصلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و حراست از آب‌های شمالی، مربوط به منطقه‌ی 20 درصدی تحت اختیار جمهوری اسلامی ایران است و این نیرو با اقتدار کامل مأموریت خود را انجام می‌دهد.

سیاری در ادامه با تاکید بر اینکه "نیروی دریایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد کسی وارد منطقه 20 درصد متعلق به ایران شود"، تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که کسی بخواهد وارد منطقه تحت کنترل کشورمان بشود یا عملیات نظامی انجام دهد؛ بنابراین اگر برخی کشورهای حاشیه خزر عملیات نظامی انجام می‌دهند، در مناطقی خواهد بود که متعلق به همان کشورهاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به امنیت موجود در سواحل شمال کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه 20 درصد متعلق به ایران به استان‌های شمال کشور مربوط می‌شود، بنابراین هیچ مشکلی در این مناطق وجود نداشته و ساکنان شهرهای شمالی کشور طبق روال عادی مشغول زندگی و فعالیت‌های خود هستند. بدیهی است که نیروی دریایی ارتش اجازه ورود افراد غیرمجاز به این منطقه را نمی‌دهد و این منطقه کاملاً تحت حفاظت و حراست است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به همکاری ناجا و دولت برای بهبود وضعیت سواحل مکران اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم توافق‌هایی مبنی بر همکاری بین نیروی دریایی ارتش با دولت برای تقویت وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اشتغال در سواحل مکران طراحی شد. بحث سواحل مکران با توجه به اهمیت این سواحل برای پیشرفت دریامحور کشور که بسیار حائز اهمیت است و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، موضوعی است که امروز در برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. از این رو امیدواریم که در برنامه توسعه پنج‌ ساله ششم شاهد عمران و آبادانی و پیشرفت خوبی در آن منطقه باشیم.

سیاری خاطرنشان کرد: توسعه سواحل مکران نه‌ تنها برای استان‌های ساحلی بلکه در کل کشور اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از موقعیت ژئوپلیتیکی خاصی که در اختیار دارد به خوبی برای پیشرفت کشور استفاده کند. اگر تا امروز این موقعیت‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است، علت اصلی‌اش این بود که این منطقه مورد استعمار در سال‌های قبل از انقلاب بوده و از همین رو ایران را از مهمترین امکانی که برای استفاده از نعمت‌های خدادادی در دریا داشته‌ایم محروم کرده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستورات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه دریاپایه، گفت: امروز بر اساس ابلاغ نظریه بازگشت به دریا توسط مقام معظم رهبری، توسعه سواحل مکران در سایه اقتداری صورت خواهد گرفت که نیروی دریایی راهبردی ارتش باید در آن منطقه و دریای عمان به‌وجود بیاورد و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

دریادار سیاری در پایان اظهار کرد: در این راستا، اقدامات گسترده‌ای انجام شده و نیروی دریایی با اقتدار در سواحل مستقر شده و تا به امروز اثر بسیار خوبی در توسعه داشته است. همچنین، اقدامات ارزنده‌ای توسط دولت جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی و طراحی شده و در دست اقدام است که امید است در سال‌های آینده شاهد به ثمر نشستن این نتایج باشیم.

انتهای پیام


7438951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به ادامه حمایت دولت جو بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه ادعا کرد، چهار پهپاد دوربرد نیرو‌های یمنی را که به سمت یک ناو آمریکایی در دریای سرخ پرتاب شده بودند، منهدم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است