استانی 10:05 - 18 خرداد 1399

استفاده از ظرفیت جوانان در ایجاد فرهنگ پیشگیری از اعتیاد موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، علی آزادی در جلسه‌ای که با حضور سمن‌ها و جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و به مناسبت در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: باید با همراهی یکدیگر دست به دست هم دهیم و گوشه‌ای از معضلات این کشور را که شدیدترین تحریم‌ها از جانب مستکبران عالم بر آن اعمال شده است، حل کنیم.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی وقتی در عرصه نظامی می‌بینند که حرفی برای گفتن ندارند، تمام توان و انگیزه خود را جمع کرده و از راه‌های دیگر مانند تهاجم فرهنگی و یا درگیر کردن جوانان و نوجوان ما به معضل خانمان سوز اعتیاد درصدد از بین بردن کانون گرم خانواده ایرانی می‌شوند و می‌طلبد همه با هم دست به دست هم بدهیم و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: شما جوانان امید آینده کشور هستید و باید بتوانید در ادامه امورات کشور را به دست بگیرید و این ممکن نخواهد بود مگر با روحیه انقلابی و ایمان کامل و سالم بودن در جامعه‌ای که تمام هدف دشمنان نابودی این انگیزه‌ها و درگیر کردن شما با انواع معضلات اجتماعی است.

آزادی خطاب به انجمن‌ها، بیان کرد: شما جوانان و سازمان‌های مردم نهاد باید در زمینه‌های گوناگون خصوصاً بحث تقویت تهذیب نفس کار کنید که لازمه آن این است که باید اول دید خود را بسازیم سپس دید دیگران را نیز در این زمینه اصلاح کنیم.

وی یاداور شد: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از نفوذ خوبی در میان جامعه برخوردارند و این می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد که به وسیله پتانسیل‌های موجود در آنها با آگاه‌سازی در میان آحاد جامعه آمار اعتیاد در میان جوانان و نوجوان را کاهش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: متأسفانه یکی از دلایل سوق به سوی مواد و استعمال مواد مخدر و افیونی، بیکاری، فقر و کمبود اطلاعات در این زمینه است که می‌طلبد مسئولین امر و دست اندرکاران فکری در این زمینه داشته باشند تا با ایجاد اشتغال و پر کردن اوقات بیکاری و فراغت فرد، زمینه گرایش به سوی مواد را از بین ببرند.

آزادی اظهار داشت: از آنجایی که اقدامات مقابله‌ای به مراتب هزینه‌های انسانی و بار مالی زیادی را نصیب کشور می‌کند در مقابل، نتیجه‌ای که شاهدیم آنچنان که باید مورد پسند ما نیست، اما طبق آخرین اخبار و اطلاعات و پژوهش‌های کارشناسان امر، فرهنگ پیشگیری و آگاهسازی به مراتب هزینه‌های کمتر و بازده بالاتری دارد، لذا یکی از بهترین راه‌ها در این زمینه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها در سطح جامعه است که همه ما باید در راستای کاهش این معضل اجتماعی تلاش کنیم.


10563438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است