اجتماعی 12:55 - 18 اسفند 1399
استاندار تهران خبر داد
استاندار تهران از افتتاح مرکز احسان برای اولین بار در کشور با ظرفیت 400 نفر خبر داد.

افتتاح مرکز احسان درکشور با ظرفیت۴۰۰نفر/انعقاد تفاهم نامه برای عدم رها سازی معتاد بهبودیافته

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه همکاری‌های بین المللی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، دولت تدبیر و امید تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا ما بتوانیم مقابله همه جانبه در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدام عمل این کاهش آسیبهای اجتماعی را در برنامه ششم به درستی مشاهده می‌کنیم و ماده 80 قانون برنامه ششم تکالیف را برای همه دستگاههای اجرایی مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه در بین آسیب‌های اجتماعی، بحث اعتیاد جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا هم سلامت جسم فرد و سلامت روحی فرد را دچار مشکل می‌کند و هم بحران هویتی را برای فرد گرفتار اعتیاد به همراه دارد، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار جامعی در تقویت عوامل پیشگیرانه انجام داده (یعنی عوامل خطر را کم می کنیم و عوامل محافظ را در پیشگیری از اعتیاد افزایش می دهیم)، رویکرد درمانگرانه نیز هم جنبه مدیکال و هم جنبه سوشیال پیدا کرده است و بعد از آن، برای تکمیل چرخه به آن اقدامات توانمندسازی را هم اضافه کردیم. به این معنی که اشتغال را برای فرد معتاد فراهم می کنیم که بعد از بهبودیافتگی باز احساس بیهودگی نکند.

بندپی در بخش دیگری از سخنان افزود: سپاه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دادستانی و دادگستری و شهرداری همگی شرایطی فراهم کردند که امروز 15 هزار نفر را در مراکز تبصره 16 در ماده 16 و تبصره 2 ماده 15 نگهداری می کنیم و 2000 ظرفیت اضافی نیز داریم.

وی افزود: از همه آن ظرفیتهایی که لازم است برای کیفیت بخشیدن به اقدامات توانمندسازی استفاده می‌شود.

وی در ادامه به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در بحث کرونا همه جا تعطیل بوده به جز مراکز نگهداری، ما در طول بیش از یکسالی که از شیوع کرونا می‌گذرد حدود 15 نفر به صورت مشکوک و غیرمشکوک فوتی داشتیم. در غربالگری‌هایی که انجام می‌شد میانگین غربالگری 3.5 تا 4 درصد دارای pcr مثبت بودند و بلافاصله بعد از شناسایی بیمار، قرنطینه، رهگیری و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه به افتتاح چند پروژه اشاره کرد و گفت: ما افزایش مرکز فشافویه را از 6000 به 8000 تا داریم.

بندپی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاری که در ستاد هماهنگ و شروع شده این است که ما برای هر گروه سنی و هر گروه جنسی برنامه ریزی می‌کنیم. برای زنان مرکز خاص را طراحی کردیم. زیرا زنان به لحاظ تاثیرپذیری نقش بسیار حائز اهمیتی دارند. اگر پدر معتاد شود خیلی نمی‌تواند روی بچه‌ها تاثیر بگذارد اما اگر مادر معتاد شود فرزندان آینده مبهمی را پیش روی خود دارند.

بندپی در خاتمه افزود: مرکز احسان برای اولین بار در کشور با ظرفیت 400 نفر امروز افتتاح می‌شود. همچنین تفاهم نامه ای با بخش خصوصی منعقد کردیم که معتاد بهبودیافته را رها نکنیم.

انتهای پیام


10982439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است