اجتماعی 15:57 - 28 دی 1398
معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد:
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمانها و بوستانهای مناطق 17،12،16،5،6 طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهند داد.

بهره برداری از300 کیلووات نیروگاه خورشیدی تا پایان سال جاری

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و الزامات قانونی مانند برنامه سوم شهرداری تهران، قانون مدیریت سبز، مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اقداماتی را در جهت توسعه و ارتقاء سطح اجرای طرح ها و پروژه ها در زمینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان های شهرداری و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله طراحی و اجرای نیروگاههای خورشیدی در اماکن عمومی در دست اجرا دارد.

یزدانی با بیان این که مدیریت مصرف انرژی  بصورت جدی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست مناطق 22 گانه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای سیاست‌های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، تدوین برنامه اجرایی و همچنین ارائه طرح‌های جامع از جمله تدوین دستورالعمل اجرایی بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران، ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر سعی شده است تا در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت بهره‌وری انرژی ساختمان اقدامات مفید صورت پذیرد.

وی افزود: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمانها و بوستانهای مناطق 17،12،16،5،6 طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

به گفته یزدانی اجرای طرح های جامع مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در مناطق 22 گانه منجر به روند کاهشی مصرف منابع در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری و کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری تهران و همچنین ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شده است.

وی افزود: همچنین اقدامات صورت گرفته به گونه ای است که کاهش میزان مصرف حامل‌های انرژی در قبوض صادره برای ساختمان‌های تحت پوشش طرح کاملا مشهود و ملموس است.

یزدانی تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه میزان مصرف منابع در 560 ساختمان تحت پروژه اصلاح الگوی مصرف از سال 97 نسبت به سال 1396 در زمینه میزان مصرف آب، برق و گاز 3، 9 و 6.5 درصد در ساختمان‌های تحت پوشش روند کاهشی داشته است، که منجر به کاهش انتشار 3411 تن گاز CO2  از ساختمان‌های شهرداری تهران شده است.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور تداوم برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش اقدامات باید به نگهداشت و بهره برداری صحیح تجهیزات، آموزش‌ پرسنل علی الخصوص اداری، اجرایی و خدماتی بیش از گذشته پرداخته شود.

انتهای پیام


10350553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است