استانی 17:27 - 27 خرداد 1398
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان کشت گندم درخراسان رضوی سه تن و ۴۴۷ کیلوگرم است.

چه میزان گندم در خراسان رضوی کشت می‌شود؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا اورانی امروز در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: جهاد سازندگی با محرومیت‌زدایی و سازندگی، فعالیت خود را از دورترین روستاها آغاز کرد و بعد از شروع جنگ تحمیلی در قالب ستادهای پشتیبانی کمک‌های مردمی و مهندسی رزمی اوج بلوغ خود را نشان داد، تا اینکه عنوان سنگرساز بی‌سنگر را کسب کرد.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها در خطه خراسان رضوی تقدیم ۳۱۴ شهید، ۱۶۲۱ جانباز و ۴۲ آزاده به پیشگاه انقلاب اسلامی بود، بنابراین اگر صحبت از محرومیت‌زدایی و سازندگی است، جان‌فدایی جهادی‌ها در اول خط بوده و ما برای شهیدان آرزوی رحمت و مغفرت و برای جانبازان و آزادگان سلامتی و توفیق را از خداوند داریم.

اورانی بیان کرد: امروز در گام دوم انقلاب و در سالی که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده، وظیفه مضاعفی داریم و آن حضور جهادی در جبهه اقتصادی است. نماینده ولی فقیه فرمودند همانگونه که در دفاع مقدس جهادگر در اول خط دفاع بوده، امروز نیز در جبهه و جنگ اقتصادی، جهادگر عرصه کشاورزی باید در اول خط باشد. در چهار سال اخیر، وزارت جهاد کشاورزی مجدداً در بحث گندم این وزارتخانه را در نان مردم به‌خودکفایی رسانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کل کشور از ۲۵ فروردین که خرید گندم از خوزستان آغاز شد، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در کل کشور و در خراسان رضوی از خرداد ماه ۶۵ هزار تن گندم به مراکز خرید گندم تحویل داده شده و قطعاً امسال نیز مردم در خودکفایی جشن خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا در بحث کشت دانه‌های روغنی نیز به‌خودکفایی برسیم. امروز ۱۴ درصد از نیاز روغن کشور در داخل تأمین می‌شود و برای خوداتکایی در بحث روغن، وزیر جهاد کشاورزی کشت یک میلیون هکتاری را کلید زدند که سهم خراسان رضوی از این برنامه ۵۰ هزار هکتار است و این در حالی بوده که سطح زیر کشت ما در این بخش تنها ۵ هزار هکتار است.

اورانی با بیان این موضوع که وزیر جهاد کشاورزی از توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی رضایت ندارد، تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل این استان در خصوص کشت با استان‌های یزد و اصفهان قابل مقایسه نیست. امروز در بسیاری از بازارهای میوه، خیار یزد دیده می‌شود. کل تلاش ما تاکنون ۳۷۴ هزار هکتار گلخانه است اما انتظار وزیر دو هزار گلخانه تا افق ۱۴۰۰ است. چنانچه فرمایش رهبری معظم انقلاب یعنی «ما می‌توانیم» را سرلوحه امور قرار دهیم، این انتظار شدنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص راندمان کشاورزی در سطح، گفت: میزان کشت گندم در خراسان رضوی سه تن و ۴۴۷ کیلو، میانگین کشوری ۴ تن و ۳۴۳ کیلوگرم و عملکرد گندم‌کار نمونه کشور بیش از ۱۱ تن در هکتار است.



انتهای پیام


10152192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است