سیاسی 13:33 - 10 فروردین 1394
جهانگیری:
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که رونق اقتصادی اصلی‌ترین محور فعالیت دولت در سال 94 خواهده بود.

رونق اقتصادی اصلی‌ترین محور فعالیت دولت در سال 94 خواهده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در شهرستان فیروزکوه استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این ملب، افزود: امسال به صورت جدی مصمم هستیم که سال را با رونقی در اقتصاد کشور آغاز کنیم.

وی با اشاره به خروج اقتصاد کشور از رکود در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال 93 به لطف خدا از رکود خارج شدیم و در اقتصاد نیز رشد داشتیم اما این کفایت نمی‌کند؛ چرا که اقتصاد ایران نیازمند ورود به یک دوره رونق است تا رشدهای اقتصادی بالای 4 تا 5 درصد داشته باشد تا بتواند به موضوع اشتغال که یک نیاز عمده جامعه است پاسخ دهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که لازمه رشد اقتصادی بالای 4 تا 5 درصد توجه به تولید داخل است، به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: همانطور که مشاهده کردیم توجه به تولید داخل به عنوان یک محور مهم در بیانات ابتدای سال مقام معظم رهبری مطرح بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تولید داخل کشور افزایش یابد، می‌توانیم بگوییم که معضل اشتغال کشور نیز تا حد زیادی قابل حل است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به منابع مورد نیاز کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی گفت: تمام منابع مورد نیاز باید تامین شود تا بخش خصوصی اطمینان پیدا کند و به فعالیتهای اقتصادی وارد شود .

معاون اول رییس جمهور با بیان این که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات زمینه فعالیت خوبی وجود دارد خاطرنشان کرد: تامین منابع از سوی بخش خصوصی ، منابع سیستم بانکی صندوق و توسعه ملی وهمچنین استفاده از منابع خارجی و فاینانس‌ها از جمله راه‌های تامین منابع لازم برای فعالیتهای بخش خصوصی است.

جهانگیری با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده در کشور برای تامین منابع مورد نیاز بخش خصوصی اظهار کرد: حتی با فرض استمرار تحریم‌ها در سال 94 نیز در کشور میزان قابل توجهی از فاینانس‌های خارجی وجود خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تلاش دولت در سال 93 برای جلب اعتماد بخش خصوصی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در سال93 رخ داد هم بخش خصوصی با روحیه وتوان بیشتر در صحنه‌های اقتصادی کشور ورود پیدا خواهد کرد و هم سیستم بانکی کشور تسهیلات بیشتری را برای بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که حجم مطالبات معوق سیستم بانکی کشور نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: با تصمیماتی که گرفته‌ایم حتما در سال جاری سود بانکی کاهش پیدا خواهد کرد .

وی ادامه داد: از آنجاکه تورم در پایان سال 93 حدودا 15 درصد بود دیگر تسهیلات بانکی بالای 20 درصد قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: در قانون رفع موانع تولید این اجازه را گرفته‌ایم که سرمایه‌ی بانک‌ها را افزایش دهیم و این اقدام نیز حتما در سال 94 با توجه به منابعی که در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد انجام خواهد شد و امکان تسهیلات بیشتری برای بانک‌ها ایجاد می‌شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به انتخاب به عنوان شعار سال 94 تاکید کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال 94 اعلام کرده‌اند باید با استقبال همه دانشگاه‌ها، نهادها، مردم و کشور روبرو شود.

وی افزود: آنهایی که علاقمند به ایران و پیشرفت و سربلندی ایران هستند باید بدانند که این پیشرفت و سربلندی جز با همدلی ملت و دولت امکان‌پذیر نیست.

جهانگیری همچنین با بیان این که ملت ایران، ملتی بزرگ و قدرتمند است گفت: اگر ملت ایران باور کنند که دولت‌شان، دولتی مقتدر و کارآمد است که می‌تواند با استفاده از توان علمی و همه ظرفیت‌های ملی که در داخل وجود دارد با مشکلات روبرو شود، حتما به دولت خود اعتماد خواهند کرد.

جهانگیری همچنین با بیان این که اعتماد دولت و ملت بزرگترین سرمایه اجتماعی است که گره‌گشای همه مشکلات خواهد بود، گفت: حتما با تکیه بر شعار دولت و ملت، همدلی و همیاری در سال 94 بسیاری از مشکلات کشور را برطرف خواهیم کرد.

جهانگیری با تاکید بر این که دولت به تولید کنندگان وبخش خصوصی اعتماد دارد واز قدرت و توان آنها با خبر است، گفت: دولت حتما از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد در جهت حمایت از بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا با ورود بخش خصوصی به صحنه شاهد برطرف شدن گره‌های مختلف در کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، جهانگیری با اشاره به بازدیدهای امروز خود از طرح‌های کشاورزی و دامی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، به مزایای بخش آبخیزداری اشاره کرد و گفت: آبخیزداری از جمله اقداماتی است که می‌تواند برای ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند.

انتهای پیام


6114130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است