فرهنگی‌هنری 15:17 - 29 آذر 1393
کوتاه ازصدا و سیما؛
تهران-ایرنا-رادیو معارف زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله را از مناطق مختلف به صورت زنده پخش می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا،همزمان با فرارسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، زیارت پیامبر اکرم از بعید (نقاط دور) به صورت زنده از رادیو معارف پخش می شود.



این دعای پر فیض روز یکشنبه 30 آذر 93 بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام محمد پور در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.







**ویژه برنامه های ایام عزاداری آخر ماه صفر



شبکه یک در مناسبت های آخرین روزهای ماه صفر ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است که از جمله آنها پخش مجموعه مستند روایت شیدایی است.



شبکه یک از امروز شنبه 29 آذر ماه و به مناسبت فرا رسیدن رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مستند روایت شیدایی را در ساعت 18 و با حضور حاج حجت الاسلام و المسلمین جوادی ، حاج محمود ژولیده شاعر اهل بیت علیه السلام و حسن کافی خیر تهرانی و با محوریت سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام پخش می کند.



همچنین این برنامه در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در همین ساعت باحضور مهمان های متعدد از جمله زن ژاپنی شیعه شده و با محوریت تاثیر اهل بیت بر زندگی این افراد پخش می شود.



مستند بوریای شعر دیگر ویژه برنامه شبکه یک است که از امروز شنبه تا سه شنبه ساعت 17:40 با موضوع گفت وگو با شعرا و مداحان پیشکسوت اهل بیت علیهم السلام پخش می شود.



پخش 2 فیلم سینمایی از جمله ولایت عشق و صلح سرخ به مناسبت ایام ویژه رحلت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام نیز در روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 15:50 در دستور کار شبکه یک قرار گرفته است.



با توجه به ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام شبکه یک پخش سخنرانی ویژه آیت الله حاج مجتبی تهرانی را از دهه آخر ماه صفر هر روز صبح ساعت 9 و برنامه زنده این شبها با موضوع سبک زندگی دینی با محوریت زندگی اهل بیت علیهم السلام را در ساعت 23:20 آغاز کرده است که این دو برنامه از شنبه تا سه شنبه همانند روزها و شب های قبل پخش خواهد شد.



همچنین شبکه یک روز های یکشنبه و سه شنبه صبح ویژه برنامه اشراق را بصورت زنده و با محوریت معرفی زندگی اهل بیت علیه السلام را با حضور کارشناسان دینی بصورت زنده از ساعت 11:40 به مدت 80 دقیقه پخش می کند.







**'حدیث دوست' در رادیو دانش



برنامه 'حدیث دوست' رادیو دانش روز یک شنبه 30 آذرماه به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به موضوع شأن حضور پیامبر و امام در یک جامعه خواهد پرداخت.



در این برنامه محمد کریمی مدرس دانشگاه پس از شرح شاخصه ها و ویژگی های حضور پیامبری در یک جامعه، به توضیح شان امامت پرداخته و شناخت ائمه(ص) از زاویه های صحیح و همچنین زوایای خرافی را بررسی خواهد کرد.



علاقمندان می توانند یک شنبه 30 آذرماه ماه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت 16 تا 16.30 در تهران روی موج اف ام ردیف 91.5 مگاهرتز و در البرز 91.3 مگاهرتز در سراسر کشور بوسیله گیرنده های دیجیتال (ست تاپ باکس) شنونده این برنامه باشند.







**اصول و ویژگی های «مناظره » از دیدگام امام رضا (ع)



گروه اندیشه رادیو فرهنگ روز دوشنبه یکم دی ماه همزمان با شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه اسطوره کلام را تقدیم علاقه مندان می کند.



ویژه برنامه اسطوره کلام در شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت علی بن موسی الرضا (ع) از ساعت 19:30 تا 20:30 پخش می شود.



حجت الاسلام و المسلمین احمد فلاح زاده (مدرس حوزه و دانشگاه) و عباس تقویان (استاد دانشگاه امام صادق (ع) قرار است در این ویژه برنامه درباره اصول و ویژگی های مناظره از دیدگاه امام رضا (ع) با توجه اینکه ایشان هفت مناظره معروف امام رضا(ع) با علمای ادیان و پیروان مکاتب داشته اند ، بحث و گفت وگو کنند.



حضرت امام رضا(ع) در مدت اقامت کوتاه خویش در مرو با عالمان ادیان دیگر مناظرات متعددی داشتند که از جمله مشهورترین آن ها مناظره با «جاثلیق» عالم بزرگ مسیحی و «رأس الجالوت» یهودی است.







**فیلم سینمایی محمد رسول الله در HD



فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مصطفی عقاد امشب ساعت 19.15 از شبکه HD پخش می شود.







**سیره اقتصادی نبی اکرم (ص) و امام حسن(ع)



ویژه برنامه 'اقتصاد امروز' یکشنبه سیره اقتصادی نبی اکرم (ص) و امام حسن(ع) را بررسی می کند.



حجت الاسلام شاه محمدی، کارشناس مذهبی در این برنامه به سیره اقتصادی این دو بزگوار خواهد پرداخت. در طول برنامه مداحی نیز پخش خواهد شد.



ویژه برنامه 'اقتصاد امروز' به تهیه کنندگی الهام مصطفوی و گویندگی سودابه آقاجانی یکشنبه و سه شنبه ساعت 8 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.







**سیره عدالت امام حسن مجتبی(ع) و حکومت دینی



ویژه برنامه 'اقتصاد و مجلس' یکشنبه به سیره عدالت امام حسن مجتبی(ع)می پردازد.



حجت الاسلام شاه محمدی، کارشناس مذهبی به همراه دو تن از نمایندگان روحانی مجلس در این برنامه در خصوص سیره عدالت امام حسن مجتبی(ع) و حکومت دینی و مسئولیت مدیران کشور اسلامی گفتگو خواهند داشت.



ویژه برنامه 'اقتصاد و مجلس' یکشنبه ساعت 19:05 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.







**حق الناس و حقوق مردم از دیدگاه پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع)



ویژه برنامه 'حدیث اشک' یکشنبه به مقوله حق الناس و حقوق مردم از دیدگاه پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) می پردازد.



حجت الاسلام حمیدرضا غریب رضا، کارشناس گفتگوی مذاهب به همراه حجت الاسلام محمد حسن سعیدی در این برنامه به موضوعات تاکید نسبت به نماز از منظر هردو معصوم و همچنین ویژگی ها و حوادث روزهای عمر پایان پیامبر اکرم (ص) نیز خواهند پرداخت.



در خلال برنامه ارتباط با خلیل جوان، رئیس اداره اطلاعات و اخبار و رسانه های آستان قدس رضوی در خصوص برنامه های حرم امام رضا (ع)خوهند داشت.



ویژه برنامه 'حدیث اشک' به تهیه کنندگی فریبا درویشی یکشنبه ساعت 09:00 به مدت 120 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.







**شبکه چهار در سوگ ائمه اطهار می نشیند



شبکه فرهیختگان در ایام سوگواری حضرت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبرش امام حسن (ع) و امام رضا (ع) ویژه برنامه هایی با عنوان«کرانه، شمیم وحی و غربت پنهان»را تدارک دیده است و آنها را روی آنتن می برد.







**'بوی بهشت ' وی‍‍ژه برنامه شهادت پیامبر اکرم(ص) وامام حسن (ع) از رادیو خانواده



برنامه 'بوی بهشت ' به مناسبت شهادت حضرت محمد صلی الله علیه وآله و امام حسن مجتبی علیه السلام یکشنبه 30آذرماه از رادیو خانواده پخش می شود.



برنامه کارشناسی محور 'بوی بهشت ' به مناسبت شهادت حضرت محمد صلی الله علیه وآله و امام حسن مجتبی علیه السلام یکشنبه 30 آذرماه ساعت16 از رادیو خانواده برروی آنتن می رود.



این برنامه به تهیه کنندگی 'پانته آ پاچنگی' و گویندگی 'مهرناز عابدی' ساعت 16 به کارشناسی 'احمد شفازاده' با محوریت سیره رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و موضوع حسن خلق و کرامت پخش می شود.



علاقمندان می توانند برنامه های رادیو خانواده را بر روی موج اف ام ردیف 5/89 مگاهرتز هر روز از ساعت 6 تا 24 بشنوند.







**ویژه برنامه های ایام سوگواری 28 صفر در شبکه تهران



گروه معارف شبکه تهران ویژه برنامه هایی را به مناسبت ایام سوگواری 28 صفر رحلت حضرت رسول اکرم ( ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تهیه و تدارک دیده است.



'انسان 250 ' اولین برنامه گروه معارف شبکه تهران است که امشب 29 آذرماه ساعت 21:40 دقیقه بر روی آنتن می رود.



بررسی سیره عملی پیامبر ( ص) و نقش ایشان در شکل گیری امامت موضوع این برنامه است که با کارشناسی حجت الاسلام قاضی عسگر در شب رحلت پیامبر اکرم ( ص) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. حجت الاسلام سید محمد حسین رسولی تهیه کننندگی و علیرضا قوامی اجرای این برنامه را برعهده دارد.



برنامه ظهر گاهی ' تانیایش ' نیز روز یکشنبه 30 آذر ماه مصادف با روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بصورت زنده و مستقیم ساعت 12 از بارگاه امام رضا ( ع) بر روی آنتن می رود. در این برنامه حجت الاسلام سید جلال حسینی در خصوص ' اخلاق نبوی ' به بحث و گفتگو می نشیند؛ این برنامه با اجرای مجید یراق بافان و مداحی علی خوش چهره برای مخاطبان پخش می شود.



پوشش تصویری ' همایش طرح خیرات نان کریم اهل البیت ( ع) از مهدیه تهران ' عنوان برنامه ای است که روز یکشنبه 30 آذر ماه ساعت 17:25 دقیقه به مدت 40 دقیقه پخش می شود. در این برنامه حجت الاسلام پناهیان به موضوع تاثیر خیرات نان و ترویج این فرهنگ و سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) پرداخته است.



این برنامه به تهیه کنندگی سید یوسف موسوی و با اجرای حسین مولایی بر روی آنتن می رود. تجلیل از بانیان خیرات نان ، گروه تواشیح اسوه ، مداحی حاج مرتضی طاهری از بخش های این همایش است که به مدت 40 دقیقه برای مخاطبان پخش خواهد شد.



کلاکت های مداحی ویژه 28 صفر با صدای مداحان اهل بیت ( ع) همچون محمود کریمی ، سید مهدی میرداماد ، سعید حدادیان و غیره در لابه لای برنامه های شبکه تهران در شب و روز 28 صفر پخش می شود.



برنامه زنده – ترکیبی '' نغمه عشاق ' عنوان ویژه برنامه شبانگاهی زنده و ترکیبی است که از بامداد یکشنبه30 آذرماه به مدت 3 شب به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) ،شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) ساعت 30 دقیقه بامداد بر روی آنتن می رود. . یکی از آیتم های ویژه این برنامه، پخش مداحی های منتخب مخاطبان است که از طریق شماره پیامک 10000556ارسال می شود .



فراهنگ**9187**1569

انتهای پیام /*


5455528
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» جشنواره بین‌المللی فیلم کورتی دا سوگنی کشور ایتالیا را دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است