علمی فناوری 13:54 - 18 مرداد 1399
آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پس از سه روز رقابت فشرده داوطلبان ظهر امروز به پایان رسید.

پایان سه روز رقابت فشرده داوطلبان آزمون ارشد

به گزارش ایسنا، سومین و آخرین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با شرکت تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی از صبح امروز شنبه ۱۸ مرداد در  ۲۳۶ حوزه امتحانی و ۸۰ شهرستان کشور برگزار شد و ظهر به پایان رسید.

در آزمون آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعداد ۸۵ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد به ویروس کرونا مبتلا بودند که ۱۸ نفر آنها امروز با  با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتخاذ تدابیر ویژه‌ای در محلی جداگانه در این آزمون رقابت کردند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ ، تعداد ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، ۳۹ هزار و ۲۰۸ داوطلب نیز در گروه آموزشی علوم پایه، ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، ۱۷۷ هزار و ۳۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۵۴۸ هزار و ۸۹ داوطلب در گروه آموزشی هنر، ۳۰ هزار و ۸۵ داوطلب نیز در گروه آموزشی دامپزشکی رقابت کردند.

سازمان سنجش آموزش کشور پس از پایان هر نوبت از آزمون کارشناسی ارشد با ارسال پیامکی از داوطلبان در خصوص نحوه رعایت دستورالعمل بهداشتی نظرسنجی می کند. ضمن اینکه دفترچه سئوالات آزمون نوبت سوم نیز از عصر امروز بر روی سایت این سازمان قابل مشاهده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کلید سئوالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از عصر روز دوشنبه ۲۰ مرداد بر روی سایت این سازمان منتشر خواهد شد.

ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی ۱۵۷ هزار نفر است ضمن اینکه ۱۴۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می شود که در مجموع نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.

نتایج اولیه آزمون فوق به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در آزمون نیز دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

انتهای پیام


10657484
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است