استانی 13:59 - 16 اردیبهشت 1395
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: بهره‌بردارانی را کشاورز قلمداد می‌کنیم که دارای پروانه نظام صنفی کشاورزی باشند و برای بیمه کردن محصولات کشاورزی هم داشتن این پروانه الزامی است.

برای بیمه محصولات کشاورزی داشتن پروانه نظام صنفی لازم است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدمهدی قاسمی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تشکیل نظام صنفی کشاورزی با هدف هویت‌بخشی به کشاورزان دنبال و انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 94-95 بیش از 200 هزار هکتار اراضی زراعی کشاورزان فارس تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، گفت: در سال زراعی قبل از این، بیش از 241 هزار هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش بیمه بود که علت کاهش، حذف عامل خطر خشکسالی در بیمه گندم آبی، اجرای طرح‌های پوششی و حذف بند خشکسالی در محصولات گلرنگ، لوبیا و پنبه بوده است.

قاسمی اضافه کرد: تاکنون بیش از 95 درصد غرامت در بخش زراعت به بهره‌برداران پرداخت شده و پیگیری‌های مجدانه برای تسریع در پرداخت باقیمانده غرامت بیمه به بهره‌برداران در دستور کار است.

او با تصریح اینکه سازمان جهادکشاورزی با همکاری صندوق بیمه بانک کشاورزی تمام تلاش خود را برای تحقق پرداخت بیمه محصولات کشاورزی انجام می‌دهد، افزود: علی‌رغم اینکه بیش از 50 درصد فضای کسب و کار در استان فارس کشاورزی و کل مبلغ غرامت بیمه در کشور 1350 میلیارد تومان است، تا کنون 30 درصد میزان غرامت استان فارس تحقق یافته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس نیز گفت: 82 شعبه بیمه‌ای وظیفه بیمه کردن محصولات کشاورزی در فارس را عهده‌دار هستند و علی‌رغم پیگیری‌های مسئولان، هنوز خسارت دیدگان بخش کشاورزی 700 میلیارد تومان طلبکار هستند.

صفدری افزود: در محصولات باغبانی در سال زراعی 95-94 با افزایش سطح بیمه رو برو بوده‌ایم به نحوی که این سطح از 67 هزار هکتار در سال گذشته به بیش از 70 هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده است.

این مقام مسئول گفت: 67 درصد غرامت مربوط به بخش باغبانی، 25 درصد مربوط به بخش زراعت و مابقی مربوط به سایر بخش‌ها بوده است.

انتهای پیام


7870411
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است