اجتماعی 19:21 - 20 تیر 1397
شکایت از صدا و سیما به دنبال پخش اعترافات دختر ۱۷ ساله، تکذیب شهریه 100 میلیونی در مدارس، تاثیر منفی بستن کراوات بر عروق مغز، حادثه تصادف سنندج و واکنش فرمانده نیروی انتظامی به کمپین علیه حجاب مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

بسته خبرهای اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

به گزارش ایسنا، امروز (20 تیرماه) اداره اخبار اجتماعی ایسنا  60 خبر منتشر کرده است که گزیده تعدادی از این اخبار به همراه تیتر و لینک آن در زیر می‌آید:

شکایت از صدا و سیما بدنبال پخش اعترافات دختر ۱۷ ساله

امروز سرویس خانواده ایسنا خبرهای مهمی داشت که بخشی از آنها مسائل روز را در برمی‌گیرد. یکی از مهمترین خبرها طی روزهای گذشته مربوط به پخش اعتراف دختر جوان در تلویزیون است. امروز وکیل انجمن حمایت از حقوق کودکان اعلام کرد که از صدا و سیما به خاطر پخش اعترافات دختر 17 ساله شکایت شده است.

سارا باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر حفظ آبرو و حیثیت افراد به عنوان حفظ حریم خصوصی آنان، گفت: انجمن حمایت از حقوق کودکان به دنبال نمایش اعترافات دختری ۱۷ ساله از صدا و سیما اعتراض کتبی خود را به شورای نظارت بر صدا و سیما تقدیم کرده و در صدد است از طریق دادسرای رسانه‌، پیگیری‌های قضایی را انجام دهد.

نحوه فعالیت و رتبه‌بندی سمن‌های جوانان حوزه گردشگری

دیگر خبر سرویس خانواده امروز در مورد سمن‌ها بود که در این باره معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح این جزئیات و نحوه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی، از رتبه‌بندی این سمن‌ها از سال آینده خبر داد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، از فعالیت بیش از ۲۰۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان در سراسر کشور خبر داد و افزود: فعالیت‌ این تشکل ها متنوع و در بخش‌های گوناکون اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، اشتغال‌زایی و حتی گردشگری است، همین مساله نیاز به هماهنگی بین این سازمانهای مردم نهاد را بیش از پیش نشان می‌دهد.

تعیین تکلیف هزینه‌های مدارس هیات امنایی/ شهریه ۱۰۰ میلیونی در مدارس خاص صحت ندارد

در سرویس آموزش و پرورش هم امروز خبری در مورد مدارس هیت امنایی منتشر شد. مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات راه اندازی سامانه‌های مدارس غیردولتی را در استودیو الفبای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: شهریه در دو قالب ثابت و فوق برنامه دریافت می‌شود. فوق برنامه از جمله فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری هستند.

او با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه هایی در سازمان مدارس غیردولتی به منظور شفافیت و سهولت دسترسی به اطلاعات گفت: معتقدیم اگر بتوانیم سامانه‌ها را در قالب خوبی یکپارچه کنیم بسیاری مشکلات مخاطبان ما حل می‌شود.

سرازیر شدن ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب‌ سطحی به جنوب تهران

امروز ایسنا در سرویس محیط زیست به بحث آب‌های سطحی در تهران پرداخته است. رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب‌های سطحی به سمت جنوب پایتخت سرازیر می‌شود، گفت: برای حل این مشکل با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح ساماندهی آب‌های سطحی تهران تهیه شده است.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا افزود:بخشی از آب‌های سطحی جاری شده، حاصل رود دره‌های شمال تهران و مسیل‌هایی است که از ارتفاعات تهران آب می‌گیرند مانند مسیل جاجرود، گلاب‌دره، دربند، فرحزاد، اوین- درکه و رودخانه کن. بخشی دیگر نیز حاصل نزولات و سرریزهای داخل خیابان‌ها است که عموما به آلودگی‌های سطح خیابان و پسماندهای رها شده در سطح شهر آغشته می‌شوند. فاضلاب‌های خانگی نیز به این آب‌های سطحی وارد می‌شود و در مجموع کل این آب آلوده به جنوب تهران سرازیر می‌شود.

جمعیت ۱۰۰ میلیونی ایران طی 3 دهه آتی/ وقوع 28 درصد تولدها در دو سال اول ازدواج

سرویس شهری ایسنا هم امروز با توجه به روز جهانی جمعیت این طور آورده که ایده شکل گیری روز جهانی جمعیت به سال ۱۹۸۹ بازمی‌گردد. سازمان ملل روز ۱۱ ژوئیه را با توجه به اینکه جمعیت جهان در این روز -در سال ۱۹۸۷ - به پنج میلیارد نفر رسید، به عنوان روز جهانی "جمعیت"  نام‌گذاری کرد. این روز فرصتی بین‌المللی برای اندیشه‌ورزی همگانی به جمعیت و موضوعات آن است.‌ شعار امسال این روز به "توانمندسازی انسان‌ها و توسعه ملت‌ها" تأکید دارد. 

خبرنگار این سرویس به مناسبت این روز با مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت‌وگو کرده است. محمد باقر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که جمعیت کشور طی سه دهه آینده به 100 میلیون نفر می‌رسد.

او همچنین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۴۶هزار نوزاد با فاصله یکسال و کمتر از ازدواج والدین‌شان بدنیا آمده‌اند یعنی حدود ۱۰ درصد. حدود ۱۸ درصد تولدها "تا دوسال بعد از تاریخ ازدواج" والدین رخ داده است.

تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه صحت ندارد

خبر مهم دیگر در سرویس شهری به شایعه تعطیلی ادارات در روز آینده (پنجشنبه 21 تیرماه) اشاره داشت که معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تکذیب خبر تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه گفت: فردا روز کاری است و به هیچ عنوان خبر تعطیلی ادارات استان تهران در روز پنجشنبه صحت ندارد.

امامی امین افزود: فردا پنجشنبه تعطیل نیست و روز پنجشنبه هیچ یک از شهرستان‌های استان تهران تعطیل نیستند و بخشنامه پیشین استانداری تهران در خصوص ساعات کاری برای امروز به قوت خود باقی است.

تاثیر منفی بستن کراوات بر عروق مغز

امروز در سرویس سلامت خبری در مورد تاثیر کروات بر بدن منتشر شده است. بر اساس این گزارش متخصصان سلامت با اشاره به محدود شدن جریان خون به مغز با بستن کراوات، نسبت به استفاده از آن هشدار دادند.

بر اساس یک تحقیق جدید؛ بستن کراوات به عروق خونی گردن فشار آورده و جریان خون را به مغز محدود می‌کند که این وضعیت به طور بالقوه باعث کاهش سرعت پردازش مغز می‌شود.

احصاء ۱۶ تخلف تعرفه‌ای در بیمارستان‌های خصوصی/ تذکر به افراد شاخص پزشکی

افزون بر این امروز سرویس سلامت خبری دیگر در حوزه تعرفه‌های بیمارستانهای خصوصی منتشر کرد که طی آن مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت از احصاء ۱۶ مورد تخلف تعرفه‌ای در بیمارستان‌های خصوصی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌هایمان این است که صورت حساب‌های واحد الکترونیک داشته باشیم که در پیشگیری از بروز تخلف بسیار موثر است. با این اقدام هم بیمار و هم وزارت بهداشت به عنوان ناظر می‌توانند به این صورت‌حساب الکترونیک دسترسی داشته باشند.

علیرضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تخلفات تعرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی نیز گفت: در بخش دولتی به جرأت می‌توان گفت که تخلفات تعرفه‌ای به خوبی کنترل شده‌اند، مگر اینکه کسی مثال نقض آن را بیاورد. در بخش دولتی این شفافیت وجود دارد و هیچکس از تعرفه دولتی شاکی نیست. اما در مطب‌ها این تخلفات همچنان گزارش می‌شود. بیشترین موارد تخلفی هم که در مطب‌ها دیده می‌شود، تخلفات ویزیت است که البته در همین زمینه هم ورود جدی داشته‌ایم و حتی به افراد شاخص حوزه پزشکی هم تذکر داده و متخلفین را به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌ایم.

برخورد مرگبار تانکر حمل قیر با اتوبوس مسافربری در سنندج

بامداد گذشته حادثه تلخ برخورد تانکر حمل سوخت با اتوبوس مسافربری در سنندج رخ داد که در اثر شدت این تصادف و با توجه به اینکه بار تانکر مواد سوختی بود هر دو دستگاه دچار آتش سوزی شد و متاسفانه جمعی از همشهریان در این حادثه دردناک جان خود را ازدست دادند.

11 کشته و 9 زخمی در حادثه ترمینال سنندج/ احتمال افزایش قربانیان/ جستجو برای یافتن مفقودین

سخنگوی سازمان اورژانس در مورد تلفات ناشی از این حادثه به ایسنا گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر فوت کردند و ۹نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

‌مجتبی خالدی با اشاره به احتمال افزایش آمار قربانیان حادثه اظهار کرد: این تصادف موجب آتش گرفتن خودروها شده بود که آتش با حضور عوامل اتش نشانی اطفاء شد.

اعلام سه روز عزای عمومی در کردستان در پی وقوع سانحه ترمینال سنندج

در پی وقوع این حادثه سه روز عزای عمومی در کردستان اعلام شد و استانداری این استان پیامی را در این زمینه منتشر کرد.

خبر دیگر در سرویس حوادث مربوط به بازماندگان زلزله کرمانشاه و نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی است که در این باره سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در راستای شفاف‌سازی، گزارش هزینه‌کرد کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه را منتشر کرده است گفت: این نهاد پتانسیل و تجربه خوبی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث دارد اما این ظرفیت در میان اشخاصی که اقدام به فعالیت‌های اینچنینی می‌کنند، وجود ندارد.

حبیب درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث مختلف اظهار کرد:‌ بر اساس مستندات قانونی، مصوبات وزارت کشور و مورد دیگری که در حال طی کردن فرایند قانونی و تصویب است، جمعیت هلال احمر متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی است. در زمان جمع‌آوری کمک برای مردم میانمار هم دیدیم که مقام معظم رهبری نیز، کمک خود را به جمعیت هلال احمر دادند که این مسئله صحه‌ای بر این موضوع بود.

واکنش سردار اشتری به کمپین خبرنگار خارج نشین علیه حجاب/ زنان در کشور ما باید احساس آرامش کنند

خبر مهم دیگر در حوزه حوادث و انتظامی مربوط به اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی است که سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم با تأکید بر اینکه زنان در کشور ما باید احساس آرامش کنند، گفت: بر اساس نتایج یک پیمایش صورت گرفته بیش از 70 درصد زنان در کشور ما قائل به عفاف و حجاب هستند. امروز پرداختن به عفاف و حجاب امری ضروری است و اگر می‌خواهیم پاسدار ارزش‌های انقلاب و اسلام بمانیم یکی از دریچه‌های آن توجه به موضوع عفاف و حجاب است.

وی همچنین با اشاره به رفتارها برای از بین بردن اهمیت حجاب اظهار کرد: آن کسانی که در خارج نشسته و برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند اینها افراد سرخورده‌ای هستند، مشکلات روحی و روانی داشتند و چون نتوانستند خود را با کشور تطبیق دهند از ایران رفته‌اند. حالا شعار می‌دهند و برای نشان دادن بدحجابی روز تعیین می‌کنند و به خیال خود تصور می‌کنند که با این حرکت‌ها زنان ما از آنها پیروی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در تاریخ 20 تیرماه 97 به شرح زیر است:

11 کشته و 9 زخمی در حادثه ترمینال سنندج/ احتمال افزایش قربانیان/ جستجو برای یافتن مفقودین

تحویل 11 کیسه حاوی بقایای اجساد حادثه ترمینال سنندج به پزشکی قانونی برای تشخیص هویت

ورود دستگاه قضا به نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه و ماجرای سلبریتی‌ها

جمعیت ۱۰۰ میلیونی ایران طی 3 دهه آتی/ وقوع 28 درصد تولدها در دو سال اول ازدواج

سرازیر شدن ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب‌ سطحی به جنوب تهران

انتهای پیام



 


9839465
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است