استانی 15:50 - 29 فروردین 1400
ایسنا/قم معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: با توجه به قرارگیری در موج چهارم کرونا و افزایش بیماران کرونایی علی رغم رفع نیاز فعلی استان به اهدای خون، از مردم تقاضا می‌شود به اهدای خون ادامه دهند.

مردم قم اهدای خون را همچنان ادامه دهند

علیرضا کبیری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان منابع خونی استان قم بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ منابع خونی استان در حد مطلوب است به طوری که علاوه بر تأمین نیاز استان، در شبکه خون‌ رسانی کشوری هم‌ حضور فعال داشتیم که این امر ناشی از حس انسان دوستانه مردم است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در موج چهارم کرونا قرار داریم و تعداد بیماران کرونایی رو به افزایش است، علی رغم رفع نیاز فعلی استان به اهدای خون، از مردم تقاضا می‌شود به این امر خدا پسندانه در ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهند.

دکتر کبیری در اشاره به نکاتی که برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان باید رعایت کرد اظهار کرد: افرادی که سابقه اهدای خون داشته و بدنشان به این کار عادت کرده است در صورت صرف سحری، در ساعات اولیه روز برای اهدای خون مراجعه کنند ضمن اینکه اهدای خون مشکلی در جهت ابطال روزه به وجود نمی‌آورد.

وی ادامه داد: دیگر افراد بهتر است که پس از افطار مراجعه کرده و بعد از انتقال خون حتما مایعات مصرف کنند؛ همچنین اگر فرد روزه‌داری برای اهدای خون مراجعه کند قبل از انجام اهدای خون از مناسب بودن شرایط جسمانی وی توسط پزشک مرکز اطمینان حاصل می‌شود.

معاون فنی اداره انتقال خون استان قم در رابطه با افراد دارای منع اهدای خون یادآور شد: افراد زیر ۱۸ و بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی و سیستم ایمنی و مصرف کنندگان داروهای مزمن دارای شرایط اهدای خون نمی‌باشند؛ افراد مبتلا به بیماری کرونا نیز یک ماه پس از بهبود می‌توانند برای اهدای خون مراجعه نمایند.

دکتر کبیری ضمن تکرار تقاضای اهدای خون از افراد واجد شرایط تأکید کرد: مراکز اهدای خون از لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و امکان ابتلا به بیماری کرونا کاملا ایمن هستند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که افراد مراجعه کننده نیز توسط پزشکان پایش شده و از سلامتشان اطمینان حاصل می‌شود.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان مرکز حضرت روح‌الله واقع در میدان روح‌الله در نوبت کاری صبح از ساعت ۸ الی ۱۳:۳۰ و در نوبت کاری عصر از ساعت ۲۱ الی ۱۵ دقیقه بامداد آماده پذیرش مراجعه کنندگان جهت اهدای خون است. در ساعات محدودیت تردد اگر جریمه‌ای برای افراد لحاظ شود، نامه‌ای از طرف مرکز اهدای خون با ذکر ساعت مراجعه برای حذف جریمه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

معاون فنی اداره انتقال خون استان قم عنوان کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از تراکم جمعیت، افراد داوطلب اهدای خون که واجد شرایط روزه‌ گرفتن نیستند در نوبت کاری صبح مراجعه کرده و همچنین عموم‌ مردم این امر را به شب‌های قدر موکول نکنند.

انتهای پیام


11030823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است