اقتصادی 18:51 - 22 دی 1395
این هواپیما توسط خلبان ایرانی به این کشور منتقل می‌شود در فرودگاه مهرآباد بر زمین خواهد نشست.این هواپیما نخستین هواپیمای مسافرتی است که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری و ثبت می‌شود.

به گزارش پارسینه،اولین هواپیما از قرارداد ایرباس با ایران‌ایر امروز در تولوز فرانسه به نمایندگان ایران تحویل داده ‌شد. فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر در مراسم تحویل هواپیما گفت: "امروز روز بزرگی برای ایران ایر و رابطه ایران با اتحادیه اروپاست."



به گزارش بی بی سی فابریس برژیر، مدیر عامل ایرباس امروز در یک کنفرانس خبری گفت از ۲۱۱ هواپیمایی که ایران خریده ۰۹ فروند سفارش جدید و ۳ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.بنابر گزارش‌ها قرار است اولین ایرباس از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده پنجشنبه ۲۳ دی (۱۲ ژانویه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شود.



شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از این هواپیما در مسیرهای داخلی‌ استفاده خواهد کرد.مدیرعامل ایرباس گفت درباره تاثیر احتمالی ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر قرارداد با ایران گمانه‌زنی نمی‌کند و تاکید کرد که ایرباس همه مجوزهای لازم را از وزارت دارایی آمریکا دریافت کرده است.



شرکت ایرباس اعلام کرده قرارداد ایرباس با ایران‌ایر تقریبا یک هفتم کل سفارش‌هایی است که در سال ۳۱۲۷ میلادی دریافت کرده است.رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: "براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است فردا ساعت ۱۴:۳۰ اولین هواپیمای خریداری شده از کمپانی ایرباس وارد ایران شود."



این هواپیما توسط خلبان ایرانی به این کشور منتقل می‌شود در فرودگاه مهرآباد بر زمین خواهد نشست.این هواپیما نخستین هواپیمای مسافرتی است که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری و ثبت می‌شود.فرهاد پرورش مدیر عامل هما پیش از این گفته بود: " از مدت‌ها پیش کارشناسان این شرکت در فرانسه برای انجام دوره‌های آموزشی مورد نیاز حضور داشتند و به همراه این هواپیما به کشور بازمی‌گردند. "



شرکت هواپیماسازی ایرباس ماه گذشته از نهایی شدن قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران خبر داده بود و نهایی شدن توافق ایران و ایرباس به فاصله کوتاهی بعد از قطعی شدن فروش هواپیماهای مسافربری ساخت شرکت بوئینگ اعلام شد.بوئینگ حدود یک ماه پیش امضای قرارداد رسمی با ایران برای فروش ۸۰ هواپیما به ایران‌ایر را بعد از حدود چهار دهه تحریم تایید کرد.

8652481
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است