علمی فناوری 11:59 - 06 اسفند 1398

نیاز مبرم بیماران دیالیزی با محصول دانش‌بنیان تأمین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سفر استانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به خراسان رضوی و با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی متولی آستان قدس رضوی، از دانش فنی و خط تولید فیلم های چندلایه فرآورده های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی رونمایی شد تا گامی بلند در مسیر تأمین نیاز بیماران کلیوی به این فرآورده‌ها با دانش فنی بومی و تولیدات ایران‌ساخت برداشته شود.

ستاری در این مراسم رونق اقتصاد کشور را در گروی ایجاد میدان و زیست بوم لازم برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: این که شرکت ها و صنایع بزرگ از شرکت های داشن بنیان حمایت کنند و بازار را در اختیارشان قرار دهند موضوعی است که بر آن تاکید داریم و راه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می دانیم. روش نوآورانه و محصول دانش بنیانی که در این همکاری تولید شده است، به زودی جایگزین روش های مرسوم بازار خواهد شد و این موقیتی در بومی سازی محصولاتی است که تا پیش از این در انحصار چند شرکت محدود بود.

ستاری از رونق کسب و کارهای دانش بنیان با کمک صنایع و شرکت های بزرگ گفت و ادامه داد: بازار بزرگی توسط شرکت ثامن دارو در اختیار یک شرکت دانش بنیان قرار گرفته است و با بومی شدن این فناوری که تا پیش از این وارداتی بود می تواند ضمن کمک به نیاز کشور، ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

وی پیشرفت را در گروی برون سپاری پژوهش های فناورانه به کسب و کارهای دانش بنیان دانست و گفت: لازم است در هر شرکتی کار تحقیق و توسعه انجام شود اما زمانی این واحد موفق است که کار خود را برون سپاری کند و نوآوری از شرکتی حاصل می شود که تمام زمان و نیروی انسانی خود را برای حل یک مسأله صرف می کند. این نوآوری ها حاصل میدان دادن به شرکت هایی است که نوآوری خود را درگیر صرف مسأله می کنند و این روش اثرمندتری برای کمک به توسعه فناوری در کشور است.

به گفته معاون علمی و فناوری، بیش از ۵هزار شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ که ضمن ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی دانش آموخته و خلاق، میلیاردها تومان ارزش افزوده خلق کرده اند، حاصل میدان دادن به همین نوآوری ها است.

ستاری، با بیان این که ایران جزو برترین های حوزه زیست فناوری در منطقه است بیش از ۲۲ داروی زیست فناور توسط بیش از ۶۰۰ شرکت داشن بنیان فعال این حوزه ایرانی ساخت شده است و باید از این پتانسیل در مسیر توسعه اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این حوزه اقتدار آفرین برای کشور است و محدودیت های همچون تحریم ها همواره زاینده نوآوری بوده است.

وی از حمایت معاونت علمی و فناوری برای تأمین زیرساختی و زیست بوم همکاری کسب و کارهای دانش بنیان با صنایع بزرگ گفت و افزود: بیش از ۶۰درصد صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت به حوزه زیست فناوری اختصاص دارد و اگر می خواهیم پیشرفت و توسعه پایدار را تجربه کنیم، باید به این شرکت ها زمینه و میدان بدهیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به طور کامل آماده است تا از ترویج این فرهنگ و رونق همکاری های شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی و شرکت های بزرگ حمایت کند.

تأمین نیازهای بیماران دیالیزی با محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت

ستاری در خصوص تامین دستگاه برای بیماران دیالیزی گفت: این دستاورد دانش بنیان ایران ساخت، لفاف‌های چندلایه صنایع دارویی شامل انواع فیلمهای بسته بندی سرنگ و سایر تجهیزات پزشکی ساخته و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: ۹۰ درصد از نیاز بیمارانی که نیازمند انجام دیالیز صفاقی هستند با این تولیدات تأمین و فرآیند انجام دیالیز صفاقی اکنون در داخل کشور دانش فنی این فرآیند، بومی شده است. دیالیز در تصفیه خون بیماران دچار نارسایی کلیه استفاده می‌شود و دارای انواع همودیالیز و دیالیز صفاقی است.


10412754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است