استانی 00:05 - 03 آذر 1393
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: بیش از 50 درصد چغندر قند استان، در نهاوند تولید می‌شود.

تولید بیش از 50 درصد چغندر قند همدان در نهاوند

احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بیش از 110 هزار تن چغندر قند شهرستان نهاوند به کارخانجات قند تحویل داده شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این مقدار به 130 هزار تن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند رتبه نخست تولید چغندر قند استان را به خود اختصاص داده، افزود: مقدار چغندر تولید شده این شهرستان به همدان، لرستان، بیستون کرمانشاه و نقش جهان اصفهان ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ابراز داشت: بیش از 50 درصد تولید چغندر قند استان، به همت یک‌هزار و 536 نفر تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری سطح 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول بوده و تا کنون بیش از 11 هزار محموله چغندر قند از استان خارج شده است.

ظفری با اشاره به اینکه حدود 2 هزار تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده، گفت: در سطح 37 هزار هکتار از اراضی نهاوند محصول گندم (آبی و دیم)، جو (آبی و دیم) و در سطح یک‌هزار هکتار کشت کلزا انجام شده است.

وی با بیان اینکه 4 میلیارد و 900 میلیون تومان به مکانیزاسیون شهرستان نهاوند اختصاص یافته، ابراز داشت: تاکنون بیش از 50 درصد از اعتبارات این بخش در حال جذب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه آب و خاک اقدامات زیادی صورت گرفته، افزود: در سال جاری بیش از 20 کیلومتر کانال فرعی در نهر شعبان با اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون این شهرستان بالاتر از 2.2 اسب بخار است، گفت: نهاوند از لحاظ جذب اعتبار مکانیزاسیون، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

ظفری با بیان اینکه 700 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، به ایستگاه پمپاژ زرامین اختصاص یافته، ادامه داد: بیش از 200 هکتار از باغات این روستا تحت آبیاری قطره‌ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 530 میلیون تومان اعتبار در عملیات تجهیز و نوسازی روستای برزول و وهمان هزینه شده، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 700 هکتار از اراضی، مجهز به آبیاری بارانی شده‌اند.


5254001
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است