استانی 14:36 - 27 شهریور 1393
برادران
مشهد - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه رمز موفقیت معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد سالها ایستادگی بر روی ایده ها بوده است گفت: شهرداری مشهد آماده ارائه تجربیات به شهرداری های کلان شهرهاست.

رمز موفقیت معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد ایستادگی در تحقق ایده ها بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران قبل از ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مشاوران شهردار قم در ساختمان شهرداری مشهد اظهار کرد: قم و مشهد خواهر و برادر هستند و تصمیم معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد تبادل تجربیات با شهرداری های کشور است.

وی گفت: رمز موفقیت ها در معاونت برنامه ریزی و شهرداری مشهد استمرار و پافشاری در اجرای یک ایده در شهرداری است و برخی از برنامه ها سالها زمان برده تا به موفقیت برسد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد تاکید کرد: برای به نتیجه رسیدن یک ایده در شهرداری ها به ویژه در کلان شهر ها ایستادگی باید کرد و استمرار بلند مدت برای نهایی شدن ایده تنها مسیر عملی است.

در شهرداری ها انحصار در اختیار برنامه باشد

وی با بیان اینکه باید مشاوران شهرداری قم نقشه راهی را برای به نتیجه رسیدن برنامه ها یشان مشخص کنند افزود: باید در شهرداری ها انحصار در اختیار برنامه باشد و معاونت ها سلیقه ای عمل نکنند تا اینکه برنامه موفق اجرا شود.

برادران گفت: شهرداری مشهد به ویژه معاونت برنامه ریزی و توسعه در تلاش است تا با مجموعه کلان شهرها ارتباطات ویژه ای را پیگیری کند.

معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات میان شهرداری های کلان شهر های کشور، تشکیلات و معاونت ها و سازمانهای شهرداری مشهد را با شهرداری قم مقایسه کرد و عنوان داشت: در شهرداری مشهد مجموعه ای چابک و هماهنگ فعالیت دارند.

برادران اظهار کرد: در شهرداری مشهد رسیدگی به امور مناطق شهرداری مستقیما زیر نظر شهردار است و در این شهرداری اداره کل نداریم و مدیران عامل مستقیما زیر نظر معاونان فعالیت می کنند.

آسیب شهرداری قم تغییرات سریع در مدیریت هاست

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد در مقایسه شهرداری با قم با مشهد اینگونه اظهار نظر کرد: آسیبی که شهرداری قم با آن روبه روست این است که تغییرات مدیریت سریع در این شهرداری رخ می دهد و این هم در خود این شهر و هم در تعامل با سایر شهرداری های کشور آسیب زا است.

برادران با بیان اینکه در مجموعه شهرداری کلانشهرها و شهرداری مشهد تحول گرایی خوبی در جریان است؛ افزود: تلاش می شود تا شهرداری ها در وزارت کشور معاونت داشته باشند که این نیز کوچک شدن شهرداری ها را تسریع می کند.

سیاست شهرداری مشهد سیاست ثبات است

وی در ارائه الگوی موثر در شهرداری ها، گفت: باید در شهرداری ها افرادی با توانمندی بالا به کار گرفته شوند و سایر سازمانهای شهرداری ذیل معاونت ها فعالیت کنند تا تضاد مدیریتی نیز کمتر شود.

برادران در ادامه تاکید کرد: سیاست شهرداری مشهد سیاست ثبات است و از سال 92 تا کنون ما هزار و 843 پست سازمانی داشته ایم که تا کنون نیز همین تعداد حفظ شده است.

معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد ادامه داد: در این معاونت 49 نفر فعال هستند که لذا از حیث چابکی نیز سازمان ما چابک است.

برادران با اشاره به اینکه در شهرداری ها موضوعات از نظر تنوع و تخصص بسیار گسترده هستند؛ افزود: کارشناسان ما در حوزه های مختلف مانند آمار سازمانی، آمار شهری، تحلیل سازمانی و تحلیل شهری به صورت پیوسته و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: شهرداری مشهد به عنوان اولین شهرداری پیشرو در کشور در زمینه یکپارچه سازی فرآیندها بوده است.

معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری گفت: دومین مرحله ممیزی آراستگی محیط کار با ممیزی 4800 نفر از پرسنل 39 مجموعه شهرداری اجرا شده است.

برادران همچنین اعلام کرد: درخواست تجربه مستند کردن برنامه عملیاتی شهرداری را دنبال می کنیم و کتاب برنامه و گزارش عملکرد برنامه را نیز در دست تولید داریم.

معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد از موازی کاری ها کم کرده است

وی در پاسخ به سئوال مشاور شهردار قم خصوص نحوه بکار گیری نرم افزار  GISگفت: نرم افزار GIS   نرم افزاری است که تمام حوزه ها در شهرداری مشهد از آن بهره برداری می کنند و این معاونت اطلاعات را رایگان و بدون مرز در اختیار تمام حوزه های شهرداری قرار می دهیم و این از موازی کاری ها در شهرداری می کاهد.

برادران یادآور شد: در معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد رسیدگی به امور بودجه شهرداری ها، تامین اعتبار و برنامه ریزی مشترک با اداره مالی و اداری وجود دارد و نهایت همکاری در این سیستم در جریان است.

گفتنی است، در این نشست مشاوران ارشد شهردار قم، روسای ادارات معاونت برنامه ریزی و بودجه این شهر به تبادل اطلاعات و تجربیات پرداختند.

 


4748253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است