فرهنگی‌هنری 11:11 - 07 مرداد 1394
حمایت ایوبی از یک رویداد ملی؛
رئیس سازمان سینمایی در پیامی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را برای سازمان سینمایی مایه خرسندی و دلگرمی دانست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، دکتر حجت‌اله ایوبی در پیامی به مناسبت آغاز جشنواره فناوری و صنعتی، آن را اتفاقی مبارک و اثرگذار در ایجاد ارتباط موثر بین سینما، صنعت و فناوری عنوان کرد.


متن پیام معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: 


«اگر روزگاری دست یافتن به برخی فناوری‌ها و صنایع برای ما آرزویی دست نیافتنی بود، امروز در صنعت و فناوری کشور آنقدر مظاهر و مصداق‌های پیشرفت، نوآوری و موفقیت وجود دارد و آنقدر در 30 سال گذشته دستاوردهای محسوس و قابل رویت یافت می‌شود که می‌توان ادعا کرد که ایران به یکی از ظرفیت‌های تولید علم و فناوری در منطقه و جهان تبدیل شده است.


سینما هنری تأثیرگذار و کلیدی برای کمک به پیشرفت کشور است و توانمندی آن در انتقال مفاهیم و ارزش‌های ایرانی اسلامی، تبیین اهداف متعالی انقلاب به ویژه در بخش‌های علمی، فناوری و صنعتی و اثرگذاری آن بر جوانان و آحاد جامعه به خوبی به اثبات رسیده است. به همین خاطر برگزاری جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی از جایگاهی ویژه در کشور برخوردار می‌شود.


این جشنواره یک اتفاق مبارک و یکی از جشنواره‌های مهم و اثرگذار در کشور است که می‌تواند ظرفیت‌های بالای سینما را با اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور همسو نماید و با نمایش دستاوردها و موفقیت‌های کشور در صنعت و فناوری، نقش ماندگار خود را در راه اعتلای نام انقلاب و ایرانزمین ایفا نماید.


برگزاری چنین جشنواره‌هایی، برای سازمان سینمایی مایه خرسندی و دلگرمی است و می‌تواند پای سینما و هنرمندان فرهیخته و خلاق این هنر را به بخش‌های مختلف صنعت و فناوری کشور باز کند و از طرفی می‌تواند توجه نخبگان علمی و فناوری و فعالان صنعتی کشور را به سمت فرهنگ و هنر جلب ‌نماید.


بی‌تردید این ارتباط و تعامل دو سویه است که می‌تواند به توسعه سینما و توسعه صنعت و فناوری کشور و در نهایت به توسعه همه جانبه و پایدار ایران منجر شود.


اینجانب به نوبه خود از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره قدردانی می‌نمایم و برای هنرمندان و سینماگران شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره، آرزوی عزتمندی و ارتقای آثار و محصولات سینمایی را دارم.


سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از امروز تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

6828878
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود در سال۲۰۲۴ رونمایی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» طی سی روز، بیش از ۴۶۹۰ ساعت از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی به طرح بهار در بهار اختصاص یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی، برنامه‌های شبکه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است