اجتماعی 22:16 - 17 بهمن 1394
تازه‌ترین گزارش «موسسه تحقیقات سیاست جنایی» نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سراسر جهان زندانی هستند و جزیره سیشل بیشترین سرانه زندانیان را دارد.

به گزارش ایسنا، در آخرین ارزیابی «موسسه تحقیقات سیاست جنایی» از فهرست جمعیت زندان‌های جهان آمده است که در حال حاضر در سراسر جهان بیش از 10 میلیون و 350 هزار نفر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

با گنجاندن تعداد افراد محبوس در بازداشتگاه‌های چین و کمپ‌های زندان در کره شمالی، مجموع زندانیان از 11 میلیون نفر فراتر می رود.

در بررسی فهرست جمعیت زندان‌های جهان بر اساس اطلاعات به روز شده، جمعیت زندانیان در 223 کشور و منطقه در جهان به ازای هر 100 هزار نفر رتبه‌بندی‌ شده است.

بنابر این محاسبات، کشور جزیره‌ای سیشل بالاترین نسبت جمعیت زندانیان را به ازای هر 100 هزار نفر دارند و پس از آن کشورهای ایالات متحده، ترکمنستان، کوبا، السالوادور و تایلند نیز بالاترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارها تنها برای سه کشور اریتره، کره شمالی و سومالی در دسترس نیست. همچنین در این گزارش اطلاعاتی در مورد سطح جمعیت زندان و تفاوت بین نسبت جمعیت زنان و مردان در زندان آورده شده است.

در ایالات متحده آمریکا بیش از دو میلیون و 200 هزار، در چین یک میلیون و 650 هزار، در روسیه 640 هزار، در برزیل 607 هزار و در هند 418 هزار زندانی وجود دارد.

با این حال در بیش از نیمی از تمامی کشورها و مناطق جهان نرخ جمعیت زندان‌ها در هر 100 هزار نفر کمتر از 150 نفر است. از سال 2000 مجموع جمعیت زندان‌های جهان تقریبا 20 درصد رشد داشته و این در حالیست که افزایش جمعیت کلی جهان در همین دوره حدود 18 درصد بوده است.

همچنین تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای در روند جمعیت زندان‌ها بین قاره‌های مختلف وجود دارد. مجموع جمعیت زندان ها در اقیانوسیه تقریبا 60 درصد و در آمریکا بیش از 40 درصد افزایش داشته اما در اروپا مجموع جمعیت زندان ها حدود 21 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز بین‌المللی مطالعات زندان، همچنین مجموع جمعیت زنان زندانی از سال 2000 حدود 50 درصد افزایش یافته که این رقم در بین مردان زندانی 18 درصد بوده است. در حقیقت تمامی قاره های جهان افزایش تعداد زندانیان زن بیش از مردان بوده است.

مرکز بین‌المللی مطالعات زندان، یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه «اسکسِ» انگلیس است و «موسسه تحقیقات سیاست جنایی» به سفارش این مرکز، آمار فوق را منتشر کرده است.


7659480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است