فرهنگی‌هنری 17:56 - 04 آذر 1394
«من سالوادور نیستم» با وجود دریافت پروانه نمایش و زمان تعیین شده برای اکران آن، هنوز اکران نمی‌شود!

چرا فیلم رضا عطاران اکران نمی‌شود؟!
به گزارش افکارخبر؛ نشست خبری فیلم «من سالوادور نیستم» در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.



در این نشست که اجرای آن بر عهده ژیلا صادقی بود، جمعی از هنرمندان و عوامل فیلم حضور داشتند. در ابتدا امیر پروین حسینی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم گفت: فیلم «من سالوادور نیستم» بسیار سخت و پر زحمت بود و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن راضی باشند.



منوچهر هادی کارگردان فیلم عنوان کرد: «من سالوادور نیستم» یک کمدی است که به خاطر فضا و جغرافیایی که دارد، خاص است و قصه آن از ابتدا برای دو کشور ایران و برزیل نوشته شده و در ساختار هم تمام تلاشمان را کردیم که به بهترین برسیم. بحث بهتر یا بدتر بودن آن نیست؛ اما این فیلم در مسیر فیلم‌سازی هادی نیست؛ اما یک کمدی موقعیت با ساختاری جدید در سینمای ایران است.



وی افزود: علی‌رغم فیلمنامه اولیه که مقصودی نوشته بود؛ا اما تغییراتی در آن اتفاق افتاد. ولی ما به متن وفادار بودیم و سعی کردیم کار خوبی را ارائه دهیم.



وی ادامه داد: در خصوص انتخاب ریوالدو باید بگویم که انتخاب اول ما رونالدو بود؛ اما به خاطر حضور او در آمریکا و عدم دسترسی ما به او نتوانستیم از وی استفاده کنیم. پس ریوالدو را برای بازی در این فیلم انتخاب کردیم.



هادی عنوان کرد: فیلم‌های قبلی من در ژانر ملودرام است؛ اما این فیلم یک کمدی موقعیت بسیار دوست داشتنی و شریف است که به طور قطع چندین برابر فیلم‌های قبلی من خواهد فروخت و با تعصب و صد در صد می‌گویم که این فیلم نیز فیلم من است.



این کارگردان در خصوص مشکلات اکران «من سالوادور نیستم» اشاره کرد: متأسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که حبیب اسماعیلی به عنوان مدیر تولید انجام دادند، ما هنوز نمی‌دانیم که چرا این فیلم قرار نیست که اکران شود. این مشکل سینمای ما است که فیلم‌های این چنینی در بخش خصوصی با هزینه و کیفیت بالا ساخته می‌شود، چندین میلیارد مخارج بر می‌دارد؛ برای همه از تهیه‌کننده تا مدیران سینمایی و ارشاد منفعت دارد؛ اما جلوی اکران آن‌ها گرفته می‌شود.



هادی خاطرنشان کرد: «من سالوادور نیستم» در مرحله نگارش فیلمنامه دو بار نوشته شد. بداهه پردازی‌های رضا عطاران که با توانایی بالا این کار را انجام می‌داد، برخی از دیالوگ‌ها را عوض کرد. در شورای پروانه نمایش چند اصلاحیه خورد. اما متأسفانه باز هم اکران نمی‌شود.



رضا مقصودی نویسنده «من سالوادور نیستم» عنوان کرد: اساساً بنای ما بر این بود که یک فیلم شریف و جذاب تولید کنیم و این شد که فیلمنامه «من سالوادور نیستم» را با زحمات زیادی به نگارش در آوردم. این یک کار با شخصیت کمدی است که در سینمای ایران کمتر می‌بینیم و تعجب می‌کنم که مدیران با تعلل برای اکران آن گام بر می‌دارند. چرا باید با این نمونه فیلم‌ها چنین برخوردی شود، امیدوارم مشکل آن حل شده و مردم شاهد فیلمی جذاب باشند.



منصور سهراب‌پور یکی از تهیه‌کننده‌های فیلم عنوان کرد‌: در ابتدا از مدیر تولید واقع در برزیل یعنی آقای عامریان و بعد از تمام عواملی که در ساخت این فیلم زحمات زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم.



وی در خصوص مشکلات تولید و اکران فیلم در خارج از ایران بیان کرد: ما اگر در شهرستان‌های ایران هم بخواهیم کار کنیم، مشکلات زیادی سر راه ما وجود دارد. پس یقیناً کار‌های خارج از کشور سختی‌های بیشتری خواهد داشت. ما نیز در کشور برزیل با دشواری‌های زیادی دست و پنجه نرم کردیم؛ چون قرار بود که در شرایط خاص و زمان محدودی این کار را انجام دهیم. خوشبختانه به لطف همه دوستان و آقای پروین حسینی به سرانجام خوبی رسیدیم و از این موضوع راضی هستیم.



وی عنوان کرد:‌ همزمان با کار تولید با شرکت‌های ذیربط برزیل مذاکرات و جلساتی گذاشته شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که بعد از اکران در ایران فیلم را در برزیل پخش کنیم.



سهراب‌پور خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی که در جمع کوچکتری با حضور کارشناسان و برخی سینماگران انجام دادیم، بدون تعارف «من سالوادور نیستم» پر فروش‌ترین فیلم سال خواهد بود و این قابلیت‌ را دارد.



این تهیه‌کننده در خصوص مشکلات اکران برای «من سالوادور نیستم» گفت: هر چقدر برای اکران این فیلم تلاش می‌کنیم، به نتایج مثبتی نمی‌رسیم و از این بابت حالمان خراب است. در صورتی که این فیلم از حدود ۳ ماه پیش آماده نمایش است و سینماداران و کارشناسان و سینماگران نسبت به اکران آن نظرات مثبتی دارند. امیدواریم مشکل آن حل شود و فیلم اکران شود.



امیر پروین حسینی از دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم گفت: زحمات زیادی برای ساخت «من سالوادور نیستم» کشیده شد. ما نیز از سنگ‌اندازی‌ها و توقف‌ این فیلم با وجود پروانه نمایش تعجب می‌کنیم. امیدوارم مشکل این فیلم حل شود.



وی در مورد مبلغ قرارداد رونالدو بازیگر خارجی این فیلم گفت: مبلغ قرارداد جزو اسرار عوامل فیلم است و معمولاً رسم نیست گفته شود؛ اما مبلغی که در روزنامه‌ها در خصوص دستمزد بالای ریوالدو گفته شد شایعه بود.



حبیب اسماعیلی عنوان کرد: شما رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بازوان و حامیان بخش خصوصی هستید و با نقدها و نظرات خوب خود همیشه ما را حمایت می‌کنید. به نظرم «من سالوادور نیستم» بسیار شریف و دیدنی است و گمان نمی‌کنم مشکل اصلی فیلم به شورای صنفی ربط داشته باشد؛ اما متأسفانه یک سری از سرگروه‌های ما فیلم‌هایی را به سرگروهی خود پذیرفتند که بیشتر از یک هفته اکران نشد و جلوی فیلم‌های خوبی مثل «من سالوادور نیستم» گرفته شد و این فیلم‌ها اکران نشدند. امیدوارم مشکل اکران این فیلم حل شود و مردم فیلمی جذاب و دیدنی را ببینند.



گفتنی است؛ در این مراسم منوچهر هادی، منصور سهراب‌پور، امیر پروین حسینی، یکتا ناصر، مهدی محرابی، سوگل محرابی، رضا مقصودی و جمعی از عوامل این فیلم حضور داشتند.

7429144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است