استانی 00:59 - 28 آبان 1398

گردهمایی کارآفرینی منجر به ایجاد کسب و کار بهینه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی دوشنبه شب در مراسم افتتاح اولین کافه کارآفرینی در استان هرمزگان اظهار داشت: سعی بر این است که میان کارآفرین و کارفرما تفاوت وجود داشته است.

وی عنوان کرد: کارآفرینی صرفا نو آوری نیست بلکه نوآوری باید در راستای بهبود و ایجاد کسب و کار استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  هرمزگان تصریح کرد: می‌توان با ظرفیت کافه کارآفرینی تیمی را تشکیل داد و برای جوانانی که در حال تشکیل کسب و کار هستند مکانی برای گفت و گو تبادل نظر ایجاد کرد.

ابراهیمی مطرح کرد: این کافه کارآفرینی نباید صرفا به سمت تقویت کارفرمایی برود بلکه به سمت هدف خود که تقویت کارآفرینی در جامعه است حرکت کند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر نیاز است که از منابع محدودی که وجود دارد حداکثر استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  هرمزگان اذعان کرد: در سالیان گذشته شرکت‌های مبتنی بر فناوری بالاترین ارزش افزوده را داشتند؛ چراکه بدون وابستگی به مکان و منابع خاصی قادر به فعالیت بودند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دنیا در مجموعه اقتصادی خود در قید و بندهای ظرفیت‌های طبیعی نیست یعنی در اقتصاد تنها به دنبال استفاده از ظرفیت‌های طبیعی خود نیستند.

وی بیان داشت: تغییر نگاه از منابع محوری به تکنولوژی محوری از جمله اهداف پیشرفت اقتصادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  هرمزگان ابراز داشت: تا گفتمانی در حوزه اشتغال در منطقه ایجاد نشود داوطلب آن نیز ایجاد نخواهد شد؛ ما باید با تکیه بر نوآوری و گسترش واژگانی همچون ریسک‌پذیری و فرصت شناسی در جامعه موجب رونق کارآفرینی در باشیم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  هرمزگان اذعان کرد: ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احساس می‌کنیم که استان هرمزگان به ترویج این گفتمان و ادبیات در میان جوانان نیاز دارد تا جوانان استان هرمزگان از تفکر استخدامی به دنبال تفکر کارآفرینی باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: اشخاص می‌توانند در این مکان‌ها با آشنایی با دیگر افراد خلاق نیازها فنی خود را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: هدف ما از راه اندازی از این کافه‌ها، برداشتن گام‌های ابتدایی گفتمان کارآفرینی برای تقاضاهای اجتماعی است. ابزارهای جدید، فرهنگ جدید می‌طلبد و فرهنگ جدید نیازمند ابزار جدید است.

ابراهیمی مطرح کرد: در هفته جاری و آینده چند شتاب دهنده برای حمایت از ایده‌ها در هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد.  صندوق کارآفرینی از کسب وکارهایی که در بسترهای نوین فعالیت می‌کنند حمایت خوهد کرد.

 


10296635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است