علمی فناوری 09:44 - 07 اسفند 1395
توسط شرکت های دانش بنیان؛
مدیر مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ۳۰ طرح تولید مواد اولیه دارویی توسط شرکت های دانش بنیان در حال انجام است و از سوی معاونت علمی مورد حمایت قرار می گیرند.

۳۰ نوع مواد اولیه داروهای وارداتی تولید می شود

دکتر پیمان صالحی استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از طرح های کلانی که با همکاری معاونت علمی و وزارت بهداشت انجام می گیرد، تولید ۵۰ نوع مواد اولیه دارویی توسط شرکت های دانش بنیان بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۵ سال پیش آغاز شده است، افزود: تا کنون تولید ۲۰ نوع مواد اولیه دارویی توسط شرکت ها با همکاری وزارت بهداشت به اتمام رسیده است؛ در حال حاضر تولید  ۳۰ نوع مواد اولیه دارویی نیز در حال انجام است.

به گفته صالحی، این مواد اولیه دارویی جزء اقلام وارداتی محسوب می شوند به همین دلیل در صدد هستیم که این مواد اولیه مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

رئیس مرکز طرح های کلان ملی با بیان اینکه این مواد اولیه توجیه اقتصادی دارند، خاطر نشان کرد: هنوز زمان زیادی مانده است تا این 30مواد اولیه به تولید  برسند؛ اما مرحله تحقیقاتی آنها به اتمام رسیده است. البته برخی از این داروها  در حال اخذ مجوز هستند که به محض گرفتن مجوز، به تولید خواهند رسید.

وی با بیان اینکه این کار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می گیرد، گفت: وزارت بهداشت همه ساله اولویت های خود را اعلام کرده تا توسط شرکتهای دانش بنیان به تولید برسند. این طرح ها توجیه اقتصادی دارند.

صالحی با بیان اینکه ۳ سبد بزرگ  همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم، گفت: علاوه بر مواد اولیه دارویی، دو سبد فناوری در خصوص تجهیزات پزشکی و کمک به ایجاد زیرساختهای تولیدی در حال اجراست.


8852621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات جدید نشان داده است که هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی داده‌های ساده ضربان قلب می‌تواند یک دوره از شایع‌ترین اختلالات ریتم قلب که فیبریلاسیون دهلیزی نامیده می‌شود را ۳۰ دقیقه قبل از وقوع پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است