بین‌الملل 21:57 - 06 مرداد 1396
نظامیان رژیم صهیونیستی که با اعتراض گسترده و مقاومت فلسطینی‌ها، هفته گذشته مجبور شده‌ بودند گیت‌های امنیتی و فلزیاب را از محوطه مسجد‌الاقصی جمع کنند، این بار به شکل دیگری واکنش نشان دادند تا همچنان فشارها برای برهم زدن آرامش بیت‌المقدس را ادامه دهند.

روز پنجشنبه درحالی‌که نمازگزاران فلسطینی آماده می‌شدند تا بعد از روزها درگیری و تنش، برای عبادت به مسجدالاقصی برگردند، نظامیان اسرائیلی به بهانه سنگ‌پراکنی، به صفوف فلسطینی‌ها در این محوطه حمله‌ور شدند. ده‌ها فلسطینی در این درگیری مجروح شدند. یکی از مجروحان که جوانی 25ساله بود،

دیروز به شهادت رسید. شاهدان عینی گفته‌اند، نظامیان اسرائیلی به بهانه پرتاب یک بطری آب به فلسطینی‌ها حمله‌ور شدند. دیروز نظامیان صهیونیست بار دیگر مانع از ورود مردان جوان زیر 50سال فلسطینی به مسجد‌الاقصی شدند. همچنین صدها نظامی محوطه بیرونی مسجد‌الاقصی را تحت کنترل داشتند و فضا را همچنان متشنج نگه داشتند.

جمعه 2هفته قبل وقتی 2نظامی اسرائیلی به ضرب گلوله 3فلسطینی کشته شدند، رژیم صهیونیستی بیت‌المقدس را به پادگان نظامی تبدیل کرد. بیش از 3هزار نظامی اسرائیلی در این منطقه مستقر شدند و علاوه بر آن تجهیزات امنیتی فلزیاب در محوطه مسجد‌الاقصی مستقر شد. فلسطینی‌ها به استقرار این تجهیزات اعتراض کردند و در 2هفته گذشته 4فلسطینی در این اعتراض‌ها به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شدند.

  • اشغال خانه یک فلسطینی توسط 100اسرائیلی

حدود 100شهرک‌نشین صهیونیست دیروز به خانه یک فلسطینی در الخلیل در کرانه باختری حمله کردند و این خانه را به زور اشغال کردند. تصاویر این اشغال که تکه‌ای از زندگی دردناک روزانه فلسطینی‌هاست، دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و دنیا را تکان داد.


9302327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است