بین‌الملل 14:11 - 30 فروردین 1400
چند ویدیو منتشر شده که به نظر می‌رسد در آنها "سربازان پاکستانی" و اعضای نیروی پلیس این کشور در حال حمایت از گروه اسلام‌گرای رادیکال "تحریک لبیک پاکستان" (TLP) هستند؛ این در حالی است که رویارویی بین دولت و اعضای گروه تحریک لبیک پاکستان در این کشور حوزه جنوب آسیا همچنان ادامه دارد.

چالش برای عمران خان/ انتشار ویدیوهایی از حمایت سربازان پاکستان از معترضان ضد فرانسه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز بعد از آنکه دولت پاکستان اقدام به ممنوع ساختن گروه تحریک لبیک پاکستان بر طبق "قوانین ضد تروریسم" خود کرد، طبق اعلام وزارت کشور پاکستان، مقام‌ها اقدام به گشایش مذاکراتی با این گروه تندرو کرده‌اند.

گروه TLP امروز، دوشنبه اقدام به آزاد کردن ۱۱ مامور پلیس پاکستانی که در جریان رویارویی با آژانس‌های امنیتی به گروگان گرفته بود.

یک کاربر به نام اسمیتا پراکاش با انتشار ویدیویی در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد در این ویدیو که در بین گروه‌های پاکستانی انتشار یافته ده‌ها مامور پلیس مسلسل به دست به جمع گروه تروریستی TLP در اعتراض علیه دولت عمران خان می پیوندند. ظاهرا بیش از ۱۰۰ مامور پلیس و سرباز عصیان کرده‌اند. وضعیتی شبیه به جنگ داخلی در پاکستان.

یک کاربر دیگر توییتر نیز به نام آدیتیا راج کائول نوشت: ارتش پاکستان وارد حالت شورش علیه عمران خان بعد از آن شده که چند معترض گروه رادیکال TLP در جریان اعتراضات توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور کشته شدند و یک سرباز ارتش پاکستان در یک ویدیوی علنی از رئیس ارتش این کشور می‌خواهد تا از عمران خان درخواست کند که یا "سگ‌هایش" (پلیس) را کنترل کند یا با برخورد مواجه شود.

در یکی از ویدیوها یک سرباز به نظر می‌رسد دارد از ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش قدرتمند پاکستان می‌خواهد با عوامل پلیس که متهم به حمله به فعالان گروه تحریک لبیک پاکستان هستند، برخورد کند؛ فعالانی که به برپایی اعتراضات علیه فرانسه در پاکستان از بابت حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط مجله شاری ابدو پرداختند. در یک ویدیوی دیگر ده‌ها تن از پرسنل پلیس ظاهرا در حال پیوستن به صف اعضای گروه TLP در ضمن خوشحالی‌های تندروهای افراطگرا هستند.

اعتراضات علیه فرانسه در پاکستان طی چند هفته در چند شهر بزرگ این کشور برپا شده و اعضای گروه  TLP خواستار اخراج مارک بارتی، سفیر فرانسه از پاکستان و تحریم محصولات و شرکت‌های فرانسوی شدند. گروه TLP ضرب الاجل ۲۰ آوریل را برای اخراج بارتی تعیین کرده است.

چند روز پیش هیئت دیپلماتیک فرانسه در پاکستان به شهروندان و شرکت‌های فرانسوی توصیه کرد در مواجهه با تهدیدات حامیان تندروی گروه TLP خاک این کشور را ترک کنند.

در یک ایمیل سفارت فرانسه در پاکستان نوشته شد: به دلیل تهدیدات جدی علیه منافع فرانسه در پاکستان به اتباع و شرکت‌های فرانسوی توصیه می‌شود موقتا این کشور را ترک کنند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در مواجهه با اعتراضات خشونت آمیز تندروهای افراطگرا گفت که گروه TLP توسط مقام‌ها طبق "قوانین ضدتروریسم" از بابت دست داشتن در خشونت خیابانی ممنوع اعلام شده است.

عمران خان با این حال در صحبت‌هایش سیاستمداران غربی را نیز مورد حمله قرار داده و آنها را متهم به آسیب زدن به احساسات مسلمانان در سراسر جهان به سبب "بی‌حرمتی" به پیامبر اسلام (ص) کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان عملیاتی چهار روزه از سوی نیروهای امنیتی پاکستان به منظور پاکسازی حامیان گروه TLP از شهرها، شش مامور پلیس کشته و بالغ بر ۶۰۰ تن نیز زخمی شدند.

این عملیات چهار روزه که روز جمعه پایان یافت منجر به کشته شدن چندین تن از فعالان گروه TLP شد.

انتهای پیام


11032231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است