اجتماعی 12:32 - 03 تیر 1396
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این سازمان به همه مردم در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون خدمات به مردم ارایه شده است.

ارائه ۶۵ میلیون خدمت ثبتی در سال ۹۵/ تبدیل بسیاری از پرونده‌های ثبتی در تهران به پرونده‌های الکترونیکی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در مراسم افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک لویزان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد شهدای گرانقدر اظهار کرد: در این ایام مبارک قدم دیگری در جهت ارائه خدمات به مردم عزیز فراهم شده است.

وی گفت: مردم ما شایسته و لایق خدمات دستگاه‌های حاکمیتی هستند و یکی از اقداماتی که همواره مطرح بوده خدمات ثبت اسناد است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این سازمان به همه مردم در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون خدمات به مردم ارایه شده است.

تویسرکانی ادامه داد: در گذر یکصد سال شیوه خدمات رسانی این سازمان سنتی، دستی و مواجه با کاغذ و دفتر بود و در گذر ایام با حجم گسترده دفاتر دست نویس در دفاتر ثبت و اسناد رسمی مواجه بودیم که مشکلات فراوان از جمله سرقت و آتش سوزی را امکان داشت و حقوق مردم در معرض اسیب و تعدی بود.

وی اضافه کرد: امروز در فضایی تحولی قرار گرفتیم و از وضعیت سنتی و پیچیده به سمت شیوه‌های مدرن در حرکت هستیم. در گذشته برای خدمات، مراجعان مکرر و فراوان باید چندین مرحله مراجعه می‌کردند؛ اما امروز به جهت شفاف سازی و آرشیو سوابق و بانک‌ها که در بخش‌های مختلف ایجاد شده، بسیاری از امور شفاف سازی و مراجعه مردم کمتر شده است و با ارتقای سلامت اداری مواجه بودیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین گفت: در سال ۹۵ اقدامات تحولی در این سازمان انجام شد که در خور توجه بوده است. حدف دفاتر در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی باعث شد تا بیش از ۱۱هزار نفر را که به امر دفتر نویسی اشتغال داشتند و گرفتار مشکلاتی بودند با سامانه های جدید آشنا شده و در بخش‌های جدید مشغول به کار شدند.

 

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حذف این موصوع باعث شده سرعت و دقت افزایش و مراجعات مردم کمتر شود و آسیب‌هایی که ناشی از رفت و آمد‌ها و اشتباهات دست نویسی بود کمتر و هزینه‌های مردم کاهش پیدا کرد.

تویسرکانی ادامه داد: امروز این سازمان در صدر دستگاه‌های کشور قرار دارد و در زمینه ثبت اسناد رسمی، شرکت‌ها، سطح اختراعات و علایم تجاری توانسته است به شیوه نوین خدمات خود را ارائه دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های ثبتی مربوط به استان تهران است و لویزان سومین واحد ثبتی است که افتتاح می‌شود و از ۱۳ واحد ثبتی در استان تهران به ۱۶ واحد ثبتی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های ثبتی در تهران تبدیل به پرونده‌های الکترونیکی شده و همه این اقدامات در جهت ارتقای رضایتمندی مردم است.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: نظام اداری در همه بخش‌ها نیازمند تحول است و در همه قوانین و مقررات این موضوع مورد تاکید است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ارائه خدمات اداری بر مدار شیوه‌های گذشته امکان پذیر نیست و مدیران و مجریان باید متناسب به نیازهای امروز نسبت به ارایه خدمات اداری پاسخگو باشند و در اداره ثبت این تحولات رقم خورده است.

انتهای پیام/

 


9199623
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است