استانی 02:28 - 22 تیر 1399
ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم آموزش فنون و هنرهای زبنی

طلاب هنرهای بیانی و زبانی فرابگیرند

آیت الله علیرضا اعرافی شنبه شب در آیین پایانی هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در سالن همایش های مدرسه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت:  هنر می تواند آدمی را به پرتگاه ببرد، همچنین می تواند او را به عرش برین هدایت کند، ارزش هنر در این است که در دسته دوم قرار گیرد.

وی  هنر زبانی را هنری پایه دانست و گفت: بسیاری از هنرها امکانات بیرونی می خواهد و باید لوازمی باشد تا خلق شود، اما در هنر بیانی وجود انسان کافی بوده و با انسان است، هر جا که باشد و بدون ابزار بیرونی قابل پردازش و رشد است.

وی افزود: ذات حوزه باید ذاتی هنری با ممیزات مطرح شده باشد و علی رغم کارهایی که انجام شده، فاصله ما با آنچه که در ذات حوزه است، بسیار است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: آنچه در منشور حوزه طراحی شده، تجلی تمام حقیقت حوزه و دورنمایه فکری و معرفتی آن در آینه هنر است که جمله راهبردی بوده و در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تجلی اسلام و دین و حوزه های علمیه در قالب هنر و ادب و بویژه هنر بیانی و زبانی از جمله اهدافی است که طلبه های هنرمند حوزه باید آن را تعقیب کنند.

وی تاکید کرد: بعد از چهار سال عرض می کنم، برغم کارهایی که انجام شده است، اقدامهای انجام شده مطلقا رضایت بخش نیست.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: یک ماه اخیر درختواره رشته ای حوزه تدوین و نهایی شد و هم اکنون ۱۰۰ رشته آن سرفصل نویسی شده و نقشه اجرای آن در حال آماده شدن است

 وی گفت:  در این درختواره قریب به ۱۰ شاخه مرتبط به رشته هنر ایجاد شده و به تدریج به نتیجه خواهد رسید، جامعه هنری حوزه باید روی پای خود ایستاده و آتش به اختیار پیش برود و سپس ما را به همراه خود بکشاند.

از سراسر وب


10613920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است