اجتماعی 13:28 - 29 مرداد 1398
معاون شهردار تهران خبر داد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انتشار گزارش وضعیت ترافیکی مردادماه در روزهای آتی خبر داد و گفت: مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش پیدا کرده است.

کاهش 14 تا 35 درصدی ترافیک تهران در تیر ماه

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه افراد براساس حس شخصی خود افزایش و کاهش ترافیک را قضاوت می‌کنند، عنوان کرد: این حس دقیق نیست چرا که باید براساس قرارگیری در نقاط مختلف شهر و ساعت‌های متفاوت باشد. مهم این است که براساس آمارها و دوربین‌ها، طول ترافیک را اندازه گیری و تحلیل کرد.

وی در مورد اظهارنظرهای ترافیکی بیان کرد: آمار ترافیک تهران تنها در اختیار شرکت کنترل ترافیک است. اظهارنظر پلیس راهنمایی و رانندگی برای افزایش یا کاهش ترافیک نیز براساس حس تجربی از خیابان‌های مختلف است و مبتنی بر آمار، اعداد و ارقام نیست. به منظور دقیق بودن گزارشات ترافیکی باید به آمار و ارقام دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک توجه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: البته اظهارات پلیس مربوط به افزایش ترافیک در رینگ بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، بعثت و امام علی (ع) است.

به گفته پورسیدآقایی، مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به تیرماه گذشته نشان می‌دهد که ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش و سرعت تردد ماشین‌ها افزایش یافته است. در تیرماه، محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن 14 تا 35 درصد کاهش ترافیک داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک اولیه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موجب بروز این بی نظمی ترافیکی شد، تصریح کرد: طرح اولیه در آغاز به یک عده محدود اجازه تردد در سطح شهر را می‌داد اما روز به روز این استثنائات گسترش پیدا کرد تا اینکه طرح به همه مقامات دولتی و اقشار خاص اجازه تردد داد در حالی که استفاده مردم عادی از طرح ترافیک ممنوع بود. 

پورسیدآقایی ادامه داد: پیشرفته‌ترین طرحی که درحال حاضر در دنیا اجرا می‌شود همان طرح ترافیکی است که از اول تیرماه در تهران اجرا می‌شود. طرح ترافیک جدید ابزار کنترلی را به دست خودمان داده تا در صورت مشاهده رفتار غیرقابل پیش بینی، براساس نوع آلایندگی خودرو، ساعت، تعداد روزهای مجاز و عوارض آن را بتوان تغییر داد.       

براساس گزارش شهرنوشت، به گفته‌ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش آمار ترافیکی مردادماه به زودی منتشر خواهد شد. 

انتهای پیام


10213757
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است