فرهنگی‌هنری 04:34 - 03 آذر 1393
با طرح جلدی متفاوت؛
سه کتاب «محبوبه صبح»، «بانوی آبی ها» و «هفت بند» به تازگی و با طرح جلدی متفاوت از سوی انتشارات سوره مهر به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «محبوبه صبح» عنوان داستانی از راضیه تجار است که زندگی شهید «محبوبه دانش» را روایت می کند. محبوبه دانش، دختر هفده ساله انقلابی است که در واقعه هفده شهریور شهید می‌شود.

 

تجار درباره چگونگی توصیف زندگی این شهید در داستانش اظهار کرد: بخشی از فضای این رمان برگرفته از واقعیت و بخشی تخیلی است که در آن بیشتر با وفاداری به واقعیات زندگی این شهید، از ظرایف و عناصر داستانی در خلق موقعیت‌های داستانی بهره برده‌ام.



«محبوبه صبح» در 2500 نسخه و قیمت 7 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.



«بانوی آبی ها» نیز عنوان کتاب دیگری از راضیه تجار است که چاپ دوم آن به تازگی در 2500 نسخه و قیمت 7 هزار و 900 تومان منتشر شده است.



این اثر نیز در بر گیرنده زندگی نامه داستانی خلبان شهلا ده بزرگی اولین زن خلبان ایران است.



چاپ چهارم مجموعه داستان «هفت بند» نیز در 2500 نسخه و قیمت 8 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.



این کتاب در برگیرنده داستان های کوتاهی با عناوینی همچون «تصویرهای شکسته»، «قاب انتظار»، «هفت بند»، «هودج»، «از ستاره تا ستارگان»، «طلوع» و «سفر به ریشه ها» است و تجار در این داستان ها مضامینی چون قصه پسرکی که بزرگ‌ترین تکه آینه شکسته ‌ای را روی دوچرخه‌اش ‏نصب می‌کند و در شهر به گروهی از رزمندگان می‌رسد که عازم جبهه‏ هستند...، تفال همسر اسیر ایرانی در سر سفره هفت‌سین نوروز، واگویه‏‌های همسر رزمنده‏ ای عکاس با چوب‏دستی وی که هفت‌بند دارد، رویت فرشتگان بر بالین یک مجروح توسط همسر وی، قصه‏ دو برادر با نام افشین و تکین، فرزند سرهنگ قدیمی ارتش که به‏ جای خارج، عازم جبهه می‌شوند، ازدواج معلم یک روستا و اعزام به جبهه و نگرانی‌های همسرش و ... را روایت می‌کند. 



کتاب های راضیه تجار در قالب مجموعه ای با طراحی جلد مسعود طاهری عرضه شده است که استفاده از پارچه و نقش و نگارهای چادرنماز، حال و هوایی تازه و در عین حال ارزشی و سنتی به این آثار داده است.



راضیه تجار متولد 1326 و فارغ التحصیل رشته روان شناسی است. او در عرصه  داستان نویسی چهره ای شناخته شده و فعال است. تجار همچنین نویسنده زن برگزیده ادبیات دفاع مقدس از سوی حوزه هنری شناخته شده است. از آثار او می توان به نرگس ها، زن شیشه ای، سفر به ریشه ها، شعله و شب، کوچه اقاقیا، جای خالی آفتابگردان ها، آرام شب به خیر، گمان مبر شعله بمیرد، از خاک تا افلاک و ستاره و من اشاره کرد.





انتهای پیام/ اس


5254374
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است