سیاسی 20:08 - 22 اسفند 1396
لاریجانی در پاسخ به تذکر ذوالنور:
رییس فراکسیون روحانیت مجلس قبول فرم انصراف نمایندگان از طرح سوال رییس‌جمهور توسط هیات رییسه مجلس از دولت را غیرقابل قبول دانست و رییس مجلس نیز ملاک قبول یا رد امضاهای طرح مذکور را فرم امضاء شده نمایندگان اعلام کرد.

ملاک هیات رئیسه در طرح سوال از رییس‌جمهور ورقه‌های امضاء شده نمایندگان است

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنور در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به روند طی شده در پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رییس‌جمهور، گفت: آقای وکیلی دوشنبه (دیروز) را به عنوان سر رسید «هفته» قرار دادند یعنی از روزی که نمایندگان دولت و مجلس با یکدیگر جلسه داشتند مبنای محاسبه «یک هفته» قرار دهند  و روز شهادت و روزهای پنج‌شنبه و جمعه را نیز کسر کردند و  فرصت یک هفته‌ای پایان مهلت طرح سوال از رییس‌جمهور را پایان یافته تلقی کردند.

نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس اگر بخواهیم بر همان اساس عمل شود، دوشنبه هفته گذشته با  دولت نشست برگزار شد که  با کسر دو روز، امروز (سه‌شنبه) مهلت داریم تا  امضاهایی که برخی آقایان پس گرفته بودند اما مجددا پای طرح سوال از رییس‌جمهور را امضاء کردند، تکمیل کنیم. اگر مبنا یک هفته باشد بنابراین سوال به قوت خودش باقی است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در تهیه فرم انصراف امضای نمایندگان سوال کننده از رییس‌جمهور، گفت: دولت حق ندارد از نمایندگان انصراف بگیرد. همانطور که نماینده سوالش را به هیات رییسه مجلس می‌دهد به همان ترتیب انصرافش را نیز تقدیم هیات رییسه مجلس می‌کند. اگر این مسئله حل نشود بنده آنچه که اتفاق افتاده و تهدیدهایی که صورت گرفته را رسانه ای می‌کنم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدعی شد: وقتی دولت به جان نمایندگان می‌افتد و دیگران را واسطه می‌کند و وقتی پنج وزیر با نماینده ارتباط داشتند تا امضایشان را پس بگیرند، خلاف قانون انجام شده است. اگر نماینده‌ای از سوال منصرف شده باید انصرافش را به هیات رییسه تقدیم کند نه اینکه فرم‌ها را دولت دقیقه 90 یکجا به هیات رییسه مجلس دهد تا افرادی که امضاء کرده‌اند فرصتی برای تجدید نظر نداشته باشند.

نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس اینکه دولت به سراغ نمایندگان رفته خلاف است و هیات رییسه نیز تخلف کرده که انصراف را از دولت را پذیرفته است البته باید اذعان داشت صبحت رییس جمهور در جمع نمایندگان مردم وحشت ندارد. نمایندگان 30 دقیقه وقت دارند از رییس‌جمهور سوال کنند اما ایشان  یک ساعت فرصت صحبت دارند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر ذوالنور، گفت: کاری به دولت نداریم و ورقه‌هایی که نمایندگان امضا کردند برایمان ملاک است البته این مسئله را در هیات رییسه مجلس پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام


9713492
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است