استانی 07:52 - 07 خرداد 1397

خوسف موتور محرکه خراسان جنوبی/سرمایه گذاران حمایت شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی مروج الشریعه یکشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بیان کرد: حضور سرمایه‌گذاران فرصتی مغتنم برای توسعه استان است.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذار باعث افزایش روند رشد استان می‌شود، اظهار کرد: رعایت ادب و آداب رفتار با سرمایه‌گذار خارجی باید با شفافیت کامل انجام شود.

موج الشریعه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خوسف بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک شهرستان خوسف به عنوان یکی از کانون‌های رشد خراسان جنوبی و موتور محرکه توسعه استان می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه سرمایه گذاری خارجی است، افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند برای توسعه استان نقش‌آفرین باشد و کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

مروج الشریعه با اشاره به سرمایه‌گذاران چینی در خوسف بیان کرد: با تمام وجود به این افراد کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران چینی بیان کرد: یکی از موارد مورد نیاز این افراد، سنگ آهن بوده که طی نامه‌ای از خواف درخواست و تهیه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به مشکل ورود ارز از چین به ایران بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که در داخل نیازمند ماشین‌آلات چینی هستند، تهاتر کنند.

وی بیان کرد: همچنین می‌توانند سرمایه‌گذاران داخلی به چینی‌ها کالا و خدمات مورد نیاز بدهند و در عوض ریال اخذ کنند تا فقط اسناد و اوراق بهادار مبادله شود.

مروج الشریعه با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: این آموزش‌ها باید حلقه واسط سرمایه‌گذاری در استان باشند.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران نیازمند امتیازات ویژه‌ای است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند یکی از این امتیازها باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: می‌توانیم به عنوان یک امتیاز، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را رایگان به نیروها ارائه داده و آن‌ها را به سرمایه‌گذار تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید سرمایه‌گذاران خارجی را منتظر صدور مجوزها کنیم، افزود: همچنین باید زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها نیز فراهم شود.


9792877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است