اجتماعی 07:24 - 07 بهمن 1393
اختصاصی ایرنا
تهران - ایرنا - رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد که به دستور ستادکل نیروهای مسلح طبقه بندی محرمانه اسناد هشت سال جنگ تحمیلی از به حال عادی درآمده است و سال 94 در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، برخی اسناد هشت سال دفاع مقدس بر اساس طبقه بندی های حفاظتی مختلف پس از جنگ تحمیلی منتشر شدند اما اسناد محرمانه تاکنون منتشر نشده اند.



سردار سرتیپ پاسدار 'مرتضی قربانی' در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا اعلام کرد که بر اساس دستور سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح کلیه اسناد که تا پایان جنگ در شمار اسناد با سطح طبقه بندی ' محرمانه ' بودند در قالب اسناد عادی منتشر خواهند شد.



وی تکمیل کرد: البته بخشی از اسناد اساسی جنگ همچون فرامین امام(ره) و مقام معظم رهبری، دستورات ریاست جمهوری و تصمیمات شورای عالی دفاع همچنان در طبقه بندی محرمانه باقی خواهند ماند.



رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: حتی اسنادی که مربوط سازمان حفاظت است نیز از طبقه بندی محرمانه خارج شده است تا در اختیار مردم قرار گیرد.



سردار قربانی اعلام کرد که دستور ستادکل به منظور عادی سازی اسناد به تمامی دستگاه های لشکری و کشوری ابلاغ شده است و این اسناد توسط سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس جمع آوری می شود.



وی از همکاری خوب دستگاه های مختلف با موزه سخن به میان آورد و تکمیل کرد: با این حال برخی دستگاه ها اسناد را به ما تحویل نمی دهند و می خواهند آنقدر آن ها را نگه دارند تا از بین برود ؛ آنان باید توجه داشته باشند که اسناد دفاع مقدس باید در مرکزی جمع شود که در این زمینه وظیفه قانونی دارد.



رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه نیروی مسلح حق ارائه سند به بیرون از دستگاه را ندارد، گفت: نیروهای مسلح باید آن بخش از اطلاعات که عادی شده را در اختیار سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس قرار دهند تا از این طریق اسناد به اطلاع مردم برسد.



سردار قربانی با بیان اینکه سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس با تمام موزه های جهان در ارتباط است، گفت : ما این اسناد را که سنبل استقامت و پایداری مردم ایران می دانیم و در اختیار پژوهشگران و دیگر افرادی که نیاز دارند قرار خواهیم داد.



وی اعلام کرد که سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس در حال آماده سازی پایگاه اطلاع رسانی است تا در نیمه دوم سال 94 با استفاده از این پایگاه اسنادی را که از طبقه بندی محرمانه خارج شده اند در اختیار مخاطبان قرار دهد.



صدام دیکتاتور عراق در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تجاوز به ایران نیروهای خود را روانه مرزهای مشترک دو کشور کرد که در نهایت این نیروها موفق به دستیابی به اهداف خود نشدند چرا که هشت سال دفاع جانانه و مقدس رزمندگان اسلام نقشه های آنان را بر هم ریخت.



اجتمام**9303**1436

انتهای پیام /*


5709444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است