استانی 01:22 - 02 دی 1393
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید خبر داد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید از پرورش و تربیت 600 حافظ قرآن توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در سال جاری خبر داد.

پرورش و تربیت 600 حافظ قرآن در اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، علیرضا منوچهری دوشنبه‌شب در همایش بزرگ یاوران وقف که با حضور نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه فارس، معاون فرماندار، فرمانده سپاه، مسئولان هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی و شرکت شهرک‌های صنعتی اقلید، بخشداران سده و حسن‌آباد، هیئت‌امنای مساجد و امامزادگان، واقفان و روحانیون و شورای فرهنگی امامزادگان در بیت‌العباس این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: وقف و امور خیریه در عرصه بهداشتی، معیشتی، درمانی، فرهنگی و ترویج دین و معنویت اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی بابیان اینکه هراندازه دین و معنویت بیشتر باشد انگیزه و تنوع وقف و گستره موضوعات و مصارف وقف بیشتر است تصریح کرد: وقف با جلوگیری از تجمع ثروت و تعدیل آن نقش مهمی در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و ارتقای ارزش‌های اللهی و معنوی دارد.

منوچهری در ادامه با ارائه گزارش عملکردی اداره اوقاف و امور خیریه اقلید در سال جاری بیان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت اللهی، بصیرت عاشورایی، تربیت حافظان قرآنی و آیین‌های متعدد ملی و مذهبی در بقاع متبرکه از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در طول سال است.

این مسئول همچنین به اجرای 3 هزار و 500 مترمربع پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی جامع درزمینهٔ ارزش و اهمیت معنوی و مادی وقف از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه، هیئت‌امنای امامزادگان و مساجد و شورای فرهنگی بقاع متبرکه است که با تشکیل کمیته یاوران وقف اقدامات مفیدی در سطح شهرستان صورت گرفته که منجر به موقوفات متعددی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به وقف زمین، منزل مسکونی، درآمد کاری و ... در سال جاری به‌ویژه دهه آخر ماه صفر در سطح این شهرستان بر نهادینه کردن فرهنگ والای وقف در جامعه اسلامی ایران برای رفع نیاز نیازمندان، ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و مذهبی و توسعه معنوی جامعه تأکید کرد.

به گزارش فارس، همایش یاوران وقف اقلید با سخنرانی حجت‌الاسلام توکل، اجرای نمایش وقف روز و تجلیل از واقفان و هیئت‌امنای بقاع متبرکه این شهرستان به پایان رسید.


5468778
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است