ورزشی 02:12 - 09 شهریور 1393
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از جام جهانی برابر اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهانی تن به شکست داد.

باخت آبرومندانه بسکتبال ایران مقابل میزبان جام جهانی

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به مصاف اسپانیا میزبان رقابت‌ها رفت و با نمایش یک بازی منطقی با نتیجه 90 بر 60 تن به شکست داد.

در این مسابقه که میزبان به خوبی از حمایت تماشاگرانش استفاده می‌کرد مهمد بچیروویچ مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را وارد میدان کرد. اسپانیا در این مسابقه چهار کوارتر بازی را با نتایج 27 بر 18، 21 بر 15 ، 22 بر 17 و 20 بر 10 به سود خود تمام کرد و در نهایت با نتیجه 90 بر 60 به پیروزی رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش ساعت 20:30 امروز به مصاف برزیل خواهد رفت.

کوارتر نخست: 27 بر 18 اسپانیا

با اینکه امتیاز نخست را پائو گسول برای اسپانیا کسب کرد اما دو شوت سه امتیازی مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی وارد سبد شد تا ایران در شرایطی که با حضور برادران گسول کار سختی در زیر سبد داشت از مناطق پیرامونی قدرت‌نمایی کند.

حامد حدادی مسوول مهار هم‌تیمی سابق خود یعنی مارک گسول بود و اوشین ساهاکیان نیز برابر پائو گسول ایستادگی کرد اما دو خطائه شدن او باعث شد بچیروویچ خیلی سریع او را تعویض کند.

عملکرد درخشان صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی کاملا مشهود بود و چهره بچیروویچ نیز نشان می‌داد که او از نمایش تیمش برابر تیم دوم جهان راضی است. 6 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که اسپانیا با درخشش خوان کارلوس ناوارو و ریکی روبیو با نتیجه 13 بر 8 پیش بود.

نفوذهای اسپانیا به زیر سبد ایران نتیجه نداشت و قرمز پوشان میزبان در ادامه کار رو به پرتاب‌های پیرامونی آوردند. مصدوم بودن سجادی فشار زیادی بر روی کامرانی می‌آورد و به همین دلیل کادرفنی تیم ملی از صمد نیکخواه بهرامی و محمد جمشیدی برای حمل توپ استفاده می‌کرد. همین شرایط فرصتی برای ماتادورها بود که بر بازیکنان ایران فشار بیاورند و فاصله امتیازی را بیشتر کنند؛ اسپانیا 17 بر 9 از ایران پیش افتاده‌بود.

در سه دقیقه پایانی پائو گسول در زیر سبد ایران خیلی خوب کار می‌کرد و با فضا سازی برای هم‌تیمی‌هایش باعث می‌شد میزبان در امتیازآوری موفق شود. 21 بر 9 اسپانیا پیش بود که شوت سه امتیازی مهدی کامرانی وارد سبد حریف شد و دوازدهمین امتیاز ایران را به ارمغان آورد، پس از آن نیز او با فضاسازی خوب توپ را در اختیار محمد جمشیدی قرار داد و این بازیکن جوان نیز سه امتیاز دیگر برای ایران کسب کرد.

دقیقه پایانی کوارتر نخست به سود میزبان بود و در نهایت بازی در این وقت با شوت دو امتیازی کامرانی، با نتیجه 27 بر 18 به سود اسپانیا به پایان رسید.

کوارتر دوم: 21 بر 15 اسپانیا

رودریگز همان ابتدا امتیازهای اسپانیا را به 29 رساند اما در پاسخ حامد حدادی 4 امتیاز به مجموع امتیازهای ایران اضافه کرد. اسپانیا در ادامه سعی کرد با دفاع فشرده برابر حمله‌های ایران قرار بگیرد و همین سیستم بازیکنان آنها را در موقعیت ضد حمله قرار می‌داد.

حضور ستاره‌های NBA در ترکیب این تیم فضایی ساخته بود که فشار زیاد مسابقه خیلی کم بر بازیکنان کلیدی آنها وارد می‌شد و هر زمان که لازم بود آنها وقت استراحت داشتند. در طرف مقابل نیز بچیروویچ سعی می کرد از تمام بازیکنانش استفاده کند تا هر زمان که لازم باشد ستاره‌هایش نفس تازه کنند.

بازیکنان ایران از هر موقعیت خود به خوبی استفاده می‌کردند؛ حامد حدادی روی دستان پائو گسول مجموع امتیازهای ایران را به عدد 24 رساند. هنوز فاصله امتیازی 10 امتیاز بود که با دستور کادرفنی اسپانیا مارک گسول به برادرش پیوست و حضور دو بازیکن بلند قامت در ترکیب اسپانیا فرصتی بود تا میزبان فاصله امتیازی را افزایش دهد؛ چهار دقیقه تا پایان نیمه نخست مانده بود که اسپانیا 42 بر 28 از ایران پیش بود.

در دقایق پایانی کوارتر دوم بچیروویچ به حدادی و آفاق استراحت داد و از ارغوان و یخچالی استفاده کرد. پائو گسول ستاره بی چون و چرای تیم اسپانیا بود و با امتیازآوری‌های خود فاصله را افزایش می‌داد و در نهایت کوارتر دوم نیز با نتیجه 21 بر 15 به سود میزبان تمام شد.

کوارتر سوم: 22 بر 17 اسپانیا

نیمه دوم در حالی آغاز شد که اسپانیا 48 بر 33 از ایران پیش بود. مهدی کامرانی نیمه دوم را نیز عالی آغاز کرد و توانست با نفوذهای خوبش 4 امتیاز برای ایران کسب کند. در طرف مقابل هم برادران گسول در کنار بازیکنان پیرامونی اسپانیا چون فرناندز و ریکی روبیو در حمله خوب کار می‌کردند و به امتیاز می‌رسیدند؛ در این دقایق ایران عملکرد خوبی داشت اما در استفاده از موقعیت‌هایش ناموفق بود.

نداشتن پست یکی که بتواند در این مسابقه مهدی کامرانی را کمک کند فشار کار ایران را بیشتر کرده بود و همین مساله باعث شد تا شاگردان بچیروویچ در دفاع و حمله افت داشته باشند. در طرف مقابل اسپانیا شوت‌های سه امتیازی و استفاده از توپ‌های برگشتی را در دستور کار خود قرار داده بود و موفق کار می‌کرد؛ با این حال دفاع ایران در این کوارتر بهتر از دو کوارتر نخست بود اما در حمله نمایش خوبی نداشت.

فضاسازی بازیکنان پیرامونی اسپانیا موقعیت‌هایی مهار نشدنی برای پست‌های زیر سبد این تیم فراهم می‌کرد و ماتادورها فاصله امتیازی را افزایش می‌دادند. ایران در این کوارتر در حمله‌های خود بهتر کار می‌کرد و به امتیاز می رسید اما برابر حمله‌های قدرتمند حریف نیز نمی‌توانست دفاع خوبی انجام دهد؛ سرعت بازیکنان پیرامونی اسپانیا کار دفاع ایران را دشوار می‌کرد.

سه دقیقه از کوارتر سوم باقی مانده بود که اسپانیا 62 بر 41 از ایران پیش بود. پرتاب سه امتیازی اوشین ساهاکیان و نفوذ محمد جمشیدی ایران را چهل و شش امتیازی کرد و اسپانیا نیز با گلزنی گسول به امتیاز 67 رسید که شوت سه امتیازی خوزه کالدرون درخشش او در این بازی را کامل کرد.

ثانیه‌های پایانی این کوارتر در شرایطی سپری شد که دو تیم موقعیت گلزنی داشتند اما در حمله های خود اشتباه می‌کردند تا اینکه بالاخره ایران توانست به وسیله بهنام یخچالی به امتیاز برسد. کوارتر سوم در شرایطی تمام شد که اسپانیا 70 بر 50 از ایران پیش بود. کوارتر سوم با نتیجه 22 بر 17 به سود اسپانیا تمام شد.

کوارتر چهارم:

قدرت اسپانیا در زیر سبد زیاد بود اما نفوذهای کامرانی این دفاع را تخریب می‌کرد و موقعیت برای حدادی می‌ساخت که ارزشمندترین بازیکن قاره کهن توانست همان ابتدای کوارتر چهارم دو امتیاز کسب کند.

کوارتر چهارم برای دو تیم پراشتباه و کم امتیاز بود. برادران گسول در زیر سبد ایران می‌درخشیدند اما در امتیازآوری ناکام بودند و در طرف مقابل هم بچیروویچ سعی می کرد در این کوارتر به بازیکنان جوان‌ترش بیشتر زمان بدهد و مهره های کلیدی را برای بازی‌های بعدی حفظ کند. پنج دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که اسپانیا 79 بر 56 از ایران پیش بود. پاسکاری‌های سریع ماتادورها دفاع ایران را خسته و خسته‌تر می‌کرد و در نهایت نیز پاس آنها به زیر سبد به یکی از برادران گسول می‌رسید و آنها نیز امتیازآوری می کردند.

آرمان زنگنه نیز برای نخستین بار در کوارتر چهارم فرصت برای بازی پیدا کرد و وارد زمین شد. پائو گسول یک تنه برای اسپانیا امتیاز کسب می کرد و در طرف مقابل هم ملی‌پوشان ایران در کسب امتیاز ناکام بودند.

در دقایق پایانی مسابقه کادرفنی اسپانیا نیز مهره‌های کلیدی‌اش را از زمین خارج کرد اما برتری همچنان با میزبان بود و این تیم با برد 20 بر 10 در کوارتر چهارم در نخستین دیدارش از جام جهانی با نتیجه 90 بر 60 ایران را شکست داد.

انتهای پیام


4604796
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است