سیاسی 19:44 - 09 اسفند 1399
ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی از جمله مهمترین اخبار نوبت عصر جلسه علنی امروز (شنبه) نهم اسفند ماه ۱۳۹۹ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

تصمیمات بودجه‌ای مجلس/۷/

به گزارش ایسنا،‌ مجلس از هفته گذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را آغاز کرده و در سه شیفت صبح، بعد از ظهر و شب به بررسی آن پرداختند.

در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه نمایندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسنفد ۱۳۹۹ اقدام کند.

همچنین مجلس ساز وکار تکمیل طرح های نیمه تمام و آماده بهره برداری و در حال بهره برداری را در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر مقرر کردند،‌ درآمد صادرات قیر که در سال های گذشته براساس ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم معاف از مالیات بود در سال آینده مشمول مالیات شود.

پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم مبنی بر اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح،‌ به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

در ادامه این جلسه،‌ نمایندگان دولت را ملکف کردند که نرخ تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه های پیام‌رسان‌های خارجی باشد.

همچنین با پیشنهاد کمیسیون‌ آموزش مبنی بر الحاق یک بند به بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰، موافقت شد که براساس آن نمایندگان نحوه تسویه بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان را مشخص کردند.

در ادامه بررسی های مربوط به جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند خانوارهای فاقد مسکنی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده و یا می شوند ٧٠ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند.

دولت  هم مکلف شد که برای متولدان سال ۱۴۰۰ منابعی را جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اختصاص دهد.

طبق این مصوبه، دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، ۱۰ میلیون ریال از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد. 

محمد باقر نوبخت در واکنش به تذکر مالک شریعتی در انتقاد از سیاست های ارزی دولت و صحبت های منتشر شده از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره گران کردن نرخ ارز، گفت: آقای واعظی توضیح داد که از حرف هایش در جلسه با فعالان بخش خصوصی اصفهان برداشت نادرست شده و نگفته دولت ارز را گران کرده است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

جوکار: اروپا و آمریکا در جایگاهی نیستند که برای ما پیش شرط تعیین کنند

ذاکر: مجلس باید هر چه سریعتر به داد فقرا و کارگران برسد

نماینده چابهار: کمیته حقیقت یاب از مجلس به سیستان و بلوچستان خواهد رفت

وحیدی: دولت در ارائه یک زیرنظام تحولی آموزش تأخیری ۱۰ ساله دارد

***

در جلسه علنی امروز،‌ اعضای فراکسیون دانشگاهیان،‌ اعضای هیات رییسه این فراکسیون را انتخاب کردند.

در پی برگزاری انتخابات فراکسیون دانشگاهیان مجلس، روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز به عنوان رئیس، اقبال شاکری نماینده تهران به عنوان نایب رئیس اول و سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

قاضی زاده هاشمی،‌ نایب رییس مجلس با اعلام پایان جلسه امروز گفت: مجلس امروز در شیفت سوم جلسه نداشته و نمایندگان ۱۲ ساعت فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در خصوص بندهای ارجاعی از بخش درآمدی لایحه بودجه که گزارش آن را کمیسیون تلفیق آماده کرده است، ارائه کنند.

انتهای پیام


10969580
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است