فرهنگی‌هنری 16:47 - 30 مهر 1395
سینما هفته‌ی خود را با معرفی اعضای هیات انتخاب دو جشنواره سینمایی و یک جایزه جهانی گذراند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرور کردن اتفاق های هفتگی، در آخر هفته و جمع بندی آن‌ها، آمادگی بیشتری را در شروع هفته‌ای جدید برای انسان به ارمغان می‌آورد و این گونه او می‌تواند برای روز های آتی زندگی خود بهتر برنامه ریزی کند.



سینما و اخبار هفتگی آن هم برای علاقه مندان به این عرصه از این قاعده مستثنی نیست، به همین منظور اخبار هفته آخر از اولین ماه پاییز را در این گزارش می خوانید:



یک خبرنگار حوزه سینما درگذشت

سینما این هفته در غم از دست دادن یکی از خبرنگارانش نشست. رضا رستمی، روزنامه نگار با سابقه حوزه سینما  که به علت عارضه‌ تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به کما رفت و به دلیل سکته مغزی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.



گفتنی است حسین انتظامی، حجت الله ایوبی، علیرضا تابش و پرویز اسماعیلی از جمله کسانی بودند که درگذشت این خبرنگار فقید را تسلیت گفتند.



لوح تقدیر جشنواره مذهب امروز برای «خداحافظی طولانی»

در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم مذهب امروز، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن موفق به دریافت لوح تقدیر هیات داوران بین الملل شد.



شایان ذکر است؛ در بخش اصلی رقابتی فیلم های بلند در این دوره جشنواره مذهب امروز، علاوه بر «خداحافظی طولانی»، فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان نیز حضور داشته و در بخش های رقابتی فیلم های کوتاه هم «گورمردها» ساخته علی مردمی و «علمک» ساخته حسین دارابی جوایزی را برای سینمای کشورمان به ارمغان آورده اند. 



نوزدهمین دوره جشنواره فیلم مذهب امروز که از تاریخ ۱۶ تا در کشور ایتالیا برگزار شد.



اکران خصوصی فیلم «سیانور» با حضور رییس سازمان سینمایی

افتتاحیه فیلم سینمایی سیانور با حضور جمعی از هنرمندان  و مسئولین سینمایی در ایوان شمس برگزار شد.

 

حجت الله ایوبی در این مراسم گفت: امروز جهان شاهد پدیده‌ای به نام داعش است اما مردم کشور ما سال‌ها پیش شاهد جنایت‌های گروههای مجاهدین خلق بودند که مانند داعش عمل می‌کردند و هنوز هم مورد حمایت کشورهای غربی هستند. خوشحالم که درشش ماه اول سال دو فیلم بسیار خوب درباره منافقین به نمایش در آمد.



چه کسانی آثار خارجی جشنواره فیلم کوتاه تهران را داوری می کنند؟

داورانی از کشورهای ایران، بلژیک، فنلاند، هندوستان و آلمان قضاوت فیلم های حاضر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران را بر عهده دارند.  

 

خسرو سینایی از ایران، ژولیت دورت از بلژیک، یوکا-پکا لاکسو از فنلاند، شوبرا گوپتا از هندوستان و آنا هنکل-دونرسمارک از آلمان پنج داوری هستند که فیلم های پذیرفته شده در دو بخش مسابقه بین الملل و مسابقه کشورهای آسیایی را داوری می کنند. 



 71 فیلم از 34 کشور در بخش مسابقه بین الملل و 12 فیلم از 9 کشور در بخش مسابقه کشورهای آسیایی سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در می آیند.



لازم به ذکر است؛ سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.



معاون نظارت سازمان سینمایی در اکران خصوصی انیمیشن ناسور چه گفت؟

حبیب ایل بیگی، معاون نظارت سازمان سینمایی  در اکران خصوصی انیمیشن عاشورایی ناسور اظهار داشت: با گرامیداشت ایام عزای حسینی، خوشحالیم که سینمای پر افتخار ایران، این روزها در عرصه انیمیشن هم سطح خوبی دارد. سازمان ما اهتمام زیادی برای حمایت از این گونه سینمایی می‌کند تا هنرمندان این عرصه بتوانند آثار خوبی را تولید کنند. 



وی ادامه داد: مسیر ویژه‌ای را برای انیمیشن تهیه کردیم و اکنون حدود ده انیمیشن در حال ساخت است که اتفاقا بخش عمده ای از آنها هم به موضوعات انقلابی و مذهبی می‌پردازند. 



ایل بیگی اظهار داشت: سینمای ایران پرچمدار فرهنگ عاشورایی است و پرچم تشیع را در کشورهای مختلف برافراشته می‌کند. 



سپس ایل بیگی پیام «خسته نباشید» دکتر ایوبی را ابلاغ کرد و گفت: ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) مایل به حضور در این برنامه بودند اما به دلیل جلسه ای همزمان موفق به حضور نشدند.



آعاز به کار دبیرخانه جشنواره فیلم پروین اعتصامی در کاخ نیاوران

جشنواره این دوره به دبیری مازیار رضاخانی برگزار می شود و در این هفته  نشستی با حضور اعضای شورا یعنی کمال تبریزی، علی معلم، هادی منبتی، پریوش نظریه، فرناز قیصری پور تشکیل شد.



رویکردهای این دوره از جشنواره پس صدور مجوز برگزاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رسانه ای به اطلاع سینماگران کشور خاصه فیلمسازان زن خواهد رسید.



معرفی هیات انتخاب دو جشنواره سینمایی

طی احکام جداگانه‌ای از سوی هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی جهانگیر الماسی،حبیب الله بهمنی و احمد کاوری بعنوان اعضای هیات انتخاب بخش داستانی این جشنواره معرفی شدند.  



لازم به ذکر است؛ اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی توسط «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» و به دبیری هاشم میرزاخانی همزمان با هفته وحدت و سی امین اجلاس بین المللی وحدت اسلامی در آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.



همچنین حسین پاکدل، بهمن حبشی، بهروز خوش رزم ، علی دهکردی و طهماسب صلح جو آثار رسیده به بخش ملی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس را برای حضور در بخش رقابتی انتخاب می کنند.



چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس 9 تا 13 آبان به دبیری سید مصطفی ابطحی در استان مازندران برگزار می شود.









انتهای پیام/


8238374
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است