ورزشی 16:24 - 11 مرداد 1394
رییس کمیته ملی المپیک می‌گوید در 10 تا 15 روز آینده 30 تا 40 درصد از بودجه فدراسیون‌ها را بر اساس اولویت تخصیص می‌دهیم و انتخاب سرپرست کاروان نیز دارد، انجام می‌شود.

هاشمی: سرپرست کاروان المپیک در دست انتخاب است

به گزارش ایسنا، در حاشیه نشست رییس و نایب رییس کمیته ملی المپیک با نواب رییس فدراسیون‌های ورزشی کیومرث هاشمی در جمع خبرنگاران درباره تعیین سرپرست کاروان بیان کرد: انتخاب سرپرست کاروان دارد انجام می‌شود اما هنوز معرفی نشده‌ است و باید ابتدا سرپرست کاروان در هیات اجرایی تصویب شود.

هاشمی درباره این که گفته می‌شود برای کسب سهمیه المپیک عقب هستیم، گفت: ما در ابتدای راه قرار داریم؛ هر چند در بعضی از رشته‌ها عملا سهمیه گرفته‌ایم اما به طور رسمی اعلام نشده است. برای نمونه در تکواندو در دو وزن اختلاف امتیاز زیادی داریم و این نشان می‌دهد که سهمیه را گرفته‌ایم. در کل عقب نیستیم؛ هر چند که در برخی از رشته‌ها گرفتن سهمیه سخت‌تر شده است و شیوه گرفتن سهمیه مانند گذشته نیست.

هاشمی درباره رقم دقیق بودجه کمیته ملی المپیک نیز گفت: کمیته ملی المپیک دو ردیف بودجه اصلی و متفرقه دارد. بودجه اصلی شامل هزینه‌های جاری، پشتیبانی و اداری کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و بخش کمی از بودجه فدراسیون‌هاست. بخش اعظم بودجه فدراسیون‌ها در ردیف متفرقه قرار دارد. ما سه، چهار نشست با مسئولان و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته‌ایم. مبلغی از ردیف متفرقه بودجه ابلاغ اعتبار شده اما دست نگه داشتیم تا بقیه اعتبارات هم برسد. ظرف چند روز آینده با اولویت فدراسیون‌های المپیکی 30 تا 40 درصد بودجه را پرداخت می‌کنیم. سعی می‌کنیم تا پایان شهریور نیز تخصیص اعتبارات به 50 درصد برسد که این می‌تواند رقم خوب و حتی ایده‌آل باشد. این قول را گرفته‌ایم که صددرصد تخصیص بودجه را بگیریم.

وی افزود: ما بر اساس 5 گروه فدراسیون‌ها را تقسیم‌بندی کردیم که بر مبنای تاریخ اعزام به مسابقه‌های کسب سهمیه که دارند، بودجه به آنها اختصاص داده می‌شود که حالا احتمال دارد یک فدراسیون 20 درصد و یک فدراسیون دیگر 40 درصد بودجه دریافت کند.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که رییس آکادمی المپیک انتخاب شده است یا خیر بیان کرد: انتخاب رییس در دستور کار هیات اجرایی قرار می‌گیرد و برای انتخاب آن شاخص‌هایی مشخص شده است و بر مبنای انتخاب هیات اجرایی رییس آکادمی المپیک معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که برای برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌های المپیکی صحبتی با وزارت ورزش داشته است یا خیر، گفت: در نشست‌هایی که داشتیم برای تعیین تکلیف فدراسیون‌های المپیکی توصیه‌هایی را داشتیم. برای نمونه فدراسیون پزشکی، ورزشی درست است که جزو فدراسیون‌های قهرمانی نیست اما فدراسیونی پشتیبان است و باید زودتر تعیین تکلیف شود تا ارتباطی بین فدراسیون‌ها و این فدراسیون ایجاد شود. برای سایر فدراسیون‌ها نیز درخواست کردیم انتخابات‌شان انجام شود تا مشکلی نباشد. البته در فدراسیون‌های مدال‌آور (کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو) ثبات مدیریتی وجود دارد و این از نقاط قوت کار است.

انتهای پیام


6847519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است