وبگردی 06:03 - 03 تیر 1396
یادداشت/ حسن هانی‌زاده
نظام سلطه جهانی در تأسیس رژیم صهیونیستی چندین هدف راهبردی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن جلوگیری از وحدت جهان اسلام، ایجاد یک سرپل دائمی برای حضور قدرت‌های استکباری در منطقه و ایجاد تغییرات اساسی در شطرنج جغرافیایی خاورمیانه است.

فلسطین نقطه تقابل با نظام سلطه

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «حسن هانی‌زاده» نوشت:

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در آستانه روز جهانی قدس طی سخنان مهمی با اشاره به روز جهانی قدس تأکید فرمودند که مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است و به همین دلیل، سیاستمداران آمریکا از این حرکت احساس ضربه و دشمنی می‌کنند.  سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخصاً برگرفته از نگرش‌های عمیق و راهبردی ایشان نسبت به مسائل منطقه به‌ویژه ساله فلسطین است.

در حقیقت مسئله فلسطین تنها محدود به یک جغرافیای مشخصی نیست بلکه استکبار جهانی عمق تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دینی ملت‌های منطقه را هدف قرار داده است.  اساساً شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی در قلب خاورمیانه اسلامی برآیند تفکرات و برنامه‌ریزی مشترک وهابیت، سازمان‌های ماسونی، لابی صهیونیستی و قدرت‌های استکباری بود که هدف از آن ضربه زدن به وحدت اسلامی است.

نظام سلطه جهانی در تأسیس رژیم صهیونیستی چندین هدف راهبردی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن جلوگیری از وحدت جهان اسلام، ایجاد یک سرپل دائمی برای حضور قدرت‌های استکباری در منطقه و ایجاد تغییرات اساسی در شطرنج جغرافیایی خاورمیانه است. اندیشه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اندکی پس از جنگ اول جهانی توسط انگلیس و با همکاری سازمان‌های ماسونی و پس از تغییرات موسوم به «انقلاب بزرگ عربی» مطرح شد.

انگلیس و فرانسه به‌عنوان دو ابرقدرت فاتح جنگ اول جهانی در یک توطئه مشترک، طرح «سایکس پیکو» را در سال 1916 برای تقسیم خاورمیانه ارائه دادند. قطعاً بدون وجود زیر ساختارهای محکم، امکان تأسیس رژیم صهیونیستی وجود نداشت و لذا انگلیس با کمک سازمان ماسونی و آژانس یهود، انقلاب بزرگ عربی را در منطقه سازمان‌دهی کرد و با تغییر حاکمیت‌های سنتی آن دوران و رسمیت بخشیدن به جریان خطرناک وهابیت  آل سعود، زمینه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را فراهم کرد.

اما چرا تأسیس این رژیم که با وعده شوم «بالفور» در سال 1917 همراه شد، بیش از 30 سال به تأخیر افتاد و عوامل بازدارنده در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیاتی شدن وعده «بالفور» برای تأسیس یک وطن یهودی چه جریان‌هایی بودند؟

متأسفانه تاریخ معاصر بنا به اعتبارات جانب‌دارانه و سیاسی هیچ‌گاه داوری منصفانه‌ای در خصوص چرایی تأخیر 30 ساله در تأسیس رژیم صهیونیستی نداشته و حقایق را برای ملت‌های منطقه بی‌طرفانه بازگو نکرده است. اما صفحات پنهان تاریخ فلسطین به‌ویژه مرحله 1917 تا 1948 یعنی زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، در این خلاصه می‌شود که انگلیس در طول این فرایند 30 ساله به دلیل نگاه هوشمندانه مراجع شیعه و هشدارهای مکرر آن‌ها نسبت به توطئه انگلیس با چالشی جدی مواجه بود.

از سال 1920 که رادیو «بی‌بی‌سی» توسط دولت وقت انگلیس تأسیس شد، سیاستمداران انگلیسی به جریان سازی‌های گسترده‌ای علیه شیعیان دست زدند و از سویی دیگر جریان‌های افراطی و تکفیری وهابیت عربستان را تقویت کردند.

وهابیت، صهیونیسم و سازمان‌های ماسونی یک مثلث همکاری پنهانی با انگلیس برای مقابله با مکتب انسان‌ساز اهل‌بیت علیهم‌السلام به وجود آوردند تا نوعی تقابل میان شیعیان و اهل تسنن برای تفرقه در جهان اسلام ایجاد کنند.

دستگاه‌های تبلیغاتی انگلیس به‌ویژه از زمان تأسیس رادیو «بی‌بی‌سی» در سال 1920 به شدت جریان وهابیت سعودی را تقویت و به جریان سازی گسترده علیه مراجع دینی در عراق و ایران پرداخت زیرا مراجع شیعه در این دو کشور با روشنگری‌های خود ابعاد توطئه انگلیس برای تأسیس رژیم صهیونیستی را افشا کردند.

وهابیت عربستان که با کمک انگلیس تأسیس شد و روی دیگر سکه صهیونیسم را تشکیل می‌دهد، با کمک دلارهای نفتی ساز و کارهایی را برای ایجاد تفرقه میان مذاهب زیرمجموعه اسلامی را ایجاد کرد. بنابراین علت تأخیر 30 ساله انگلیس از سال 1917 تا 1948 در تأسیس رژیم صهیونیستی مقاومت مراجع شیعه بود که از همان زمان در حقیقت، محور مقاومت در برابر نظام سلطه شکل گرفت.

امروز پس از گذشت نزدیک به 70 سال از تأسیس رژیم صهیونیستی،  بار مقابله با نفوذ صهیونیسم در خاورمیانه بر دوش محور مقاومت است درحالی‌که رژیم‌های مرتجع عرب به سردمداری عربستان درصدد تقدیم کلید طلایی خاورمیانه به رژیم صهیونیستی هستند. عربستان سعودی از آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی تاکنون همواره تلاش داشته تا با گسترش تروریسم در منطقه، محور مقاومت را درگیر این پدیده شوم کند تا حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد. لذا حمله عربستان به یمن و تشویق گروهک تروریستی داعش در انجام عملیات تروریستی در سوریه، عراق و ایران، بخشی از توطئه مشترک نظام سلطه علیه ملت فلسطین تلقی می‌شود.

ازاین‌رو، هنگامی‌که رهبر معظم انقلاب تأکیددارند مبارزه با رژیم صهیونیستی به مفهوم مبارزه فراگیر با نظام سلطه است، یک تلقی کاملاً دقیق و راهبردی است زیرا رژیم صهیونیستی بخش مهمی از نظام سلطه به شمار می‌رود.

بنابراین، امسال روز جهانی قدس با توجه به حجم توطئه نظام سلطه علیه محور مقاومت در مقایسه با سال‌های گذشته از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا نظام سلطه تنها محدود به یک جغرافیای مشخصی نیست بلکه کلیه کشورهای مستقل و غیر وابسته اسلامی را هدف قرار داده است.

و بالاخره باید گفت که راه‌پیمایی دیروز در  روز جهانی قدس دربردارنده سه پیام روشن و  فریاد بلند است که اولاً ملت‌های اسلامی و آزاده جهان برخلاف رژیم‌های مرتجع از آگاهی بسیار بالایی برای تقابل با نظام سلطه برخوردارند، ثانیاً تکیه‌گاهی مهم برای ملت فلسطین بشمار می‌روند و ثالثاً، مردم فلسطین در این مبارزه تنها نیستند و حمایت همه‌جانبه آزادی‌خواهان دنیا بدرقه راه آنان است.


9198191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از ما صبح‌ها با زنگ موبایلی که کوک کرده‌ایم از خواب بیدار می‌شویم. این زنگ‌ها اغلب صدای آزاردهنده‌ای دارند، به نحوی که از شنیدن‌ بی‌موقعشان در وقت دیگری از روز مضطرب می‌شویم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گاهی اوقات ممکن است متوجه یک گودال کوچک آب در زیر ماشین خود شوید این آب چکه ممکن است برای ماشین شما خطرناک باشد یا نباشد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» به رغم این که هنوز سیاره‌ای با همه ویژگی‌های زمین پیدا نشده است تا از حیات پشتیبانی کند، دانشمندان ناامید نشده‌اند و به جست‌وجوی یک سیاره جایگزین زمین ادامه می‌دهند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هرگاه با قطع تمام زبان، حس چشایی از بین برود، فقط دیه قطع زبان پرداخت می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شرایط نگهداری گیاهان مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد، به همین دلیل است که فقط برخی از گیاهان برای نگهداری در بالکن مناسبند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در طول قرن نوزدهم میلادی، آینده‌دارترین هنرمندان در آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه‌سازی واقع در پاریس آموزش دیدند. آکادمی به هنرآموزان آثار استادان قدیم نقاشی را آموزش می‌داد
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» فهرست جدید تیم ملی فوتبال برای ۲ دیدار مقابل ترکمنستان در‌حالی اعلام شد که حاوی نکات جالبی است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب درباره ناتوانی روزه‌دار به علت ضعف جسمانی فرمود: ناتوانی از گرفتن روزه و قضای آن به مجرد ضعف و عدم قدرت موجب سقوط قضای روزه نمی‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در میان افسانه‌های قدیمی، داستان برج بابل با پند و نصایح اخلاقی برای بشر همراه است و به خواننده هشدار می‌دهد که از غرور و تکبر بپرهیزد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه عید نوروز اسکناس‌های نو با قیمت‌های عجیب و غریبی خرید و فروش می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است