استانی 13:45 - 23 مرداد 1399

۷ هزار مترمربع از اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل دهقان شوازی صبح پنجشنبه در دیدار با مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اظهار داشت: حفظ و حراست از اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌ها به عنوان میراث ماندگار، وظیفه تمامی افراد جامعه است.

وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی امری مهم است و از دست اندازی برخی افراد سودجو و فرصت طلب که قصد تصرف مالکانه اراضی ملی و دولتی را دارند و بعضاً با سند سازی اقدام می‌کنند باید جلوگیری شود که این کار بسیار مشکل و از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

رئیس دادگستری شهرستان بافق تصریح کرد: حوزه قضائی بافق در راستای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی و برخورد با متخلفان و متجاوزان عزم جدی دارد و همانند گذشته پشتیبان نیروهای تلاشگر منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و به شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

دهقان شوازی، حفاظت از مراتع را امری ضروری دانست و بیان کرد: با تعامل و همکاری نیروی انتظامی باید به خصوص در زمینه ورود دام‌های غیر مجاز از استان‌های همجوار جلوگیری به عمل آورد.

وی، همکاری مأموران منابع طبیعی، محیط بانان و آتش نشانی را در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی ضروری دانست و عنوان کرد: در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی و سرسبز نیمه بیابانی، آتش نشانی و محیط زیست باید همکاری‌های لازم را به عمل آورده و با کسانی که در این زمینه سهل انگاری می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شوند باید برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس دادگستری بافق بر تعامل و همکاری مدیران مربوط به حفاظت از منابع طبیعی و شناسایی متخلفان در تمامی موارد، تأکید کرد و افزود: متخلفان در این زمینه به همکاری با منابع طبیعی جهت کاشت درخت و آبیاری مراتع و رسیدگی به حیوانات وحشی بیابان برای دادن علوفه در فصل‌های سرد سال ملزم خواهند شد.


10665562
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است