اجتماعی 08:53 - 27 آذر 1393
سنندج - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان شامگاه چهارشنبه در فرمانداری قروه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستاوردهای سفر دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت به استان را در حوزه سلامت تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر طیب قدیمی در این نشست گفت: رهنمودهای کاربردی برای ارتقای کیفی خدمات یکی از برکات سفر وزیر بهداشت در مدت سه روز حضور در استان کردستان بود.



وی افزود: معتقدیم باید کاری انجام داد و تجهیزات را در جایی به کار برد که بازدهی واقعی داشته باشد و ثمره اش را مردم لمس کنند.



وی در ارتباط با دستاوردهای این سفر گفت: وزیر بهداشت در بدو ورود به استان کردستان از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان سینا شهرستان کامیاران بازدید کرد که برای بیمارستان 64 تختخوابی سینا که قدمتی 28 ساله دارد قول ها و تصمیماتی برای بهبود وضعیت فعلی این بیمارستان گرفته شد.



او گفت: تامین دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان و همچنین تجهیز بخش دیالیز این بیمارستان بعد از احداث ان توسط خیرین بخش سلامت از جمله دستاوردهای سفر وزیر بهداشت برای شهرستان کامیاران است.



او صدور مجوز تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ارتقای بخش سم شناسی آزمایشگاه غذا و دارو مرکز استان که نیاز به دستگاه های گرانقمیتی دارد را از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت و درمان در استان دانست.



قدیمی صدور مجوز برای رشته دستیاری طب اورژانس با اولویت نیروهای بومی که در استان ماندگار باشند را از دیگر این دستاوردها ذکر کرد.



او گفت: با تربیت دستیار در این رشته، شهرهای استان کردستان را با استفاده از نیروهای بومی اداره می کنیم.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین توسعه بخش icu بیمارستان بعثت سنندج و مرکز نازایی این بیمارستان را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان بعثت سنندج دستور کمک به نازاها را نیز صادر کرده است.



به گفته وی بیمارانی که برای درمان نازایی مراجعه می کنند به دلیل عدم پوشش بیمه، هزینه های زیادی را متحمل می شوند که وزیر بهداشت دستور کمک به این گونه بیماران را تا زمان مشخص شدن وضعیت پوشش بیمه این بیماران و تعیین تکلیف آنان را صادر کرده است.



قدیمی همچنین خرید دستگاه پلاسما فرز برای برخی بیماری های خاص، خریداری دستگاه کاتاکم برای بخش چشم پزشکی بیمارستان توحید سنندج و تجهیز کلینیک دانشگاه علوم پزشکی استان با اختصاص 10 میلیارد ریال را از دیگر دستاوردهای این سفر اعلام کرد.



او سفر به شهرستان سقز و بازدید از بیمارستان این شهرستان را از دیگر برنامه های وزیر بهداشت ذکر کرد و گفت: بیمارستان سقز حدود 50 سال قدمت دارد و با توجه به مشکلاتی که در زمینه ارایه خدمت به بیماران در این بیمارستان وجود دارد وزیر بهداشت دستور تامین یک دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان را صادر کرد.



وی در مورد بیمارستان نیمه کاره شهرستان سقز نیز گفت: همچنین در این سفر مصوب شد وزارت بهداشت در صورت اتمام این بیمارستان نسبت به تجهیز آن در اسرع وقت اقدام کند.



او به سفر وزیر بهداشت به شهرستان بانه نیز اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در این شهرستان نیز دستور دستور تامین 10 میلیارد ریال برای این بیمارستان و همچنین خریداری یک دستگاه سنوگرافی را صادر کرد.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سفر وزیر بهداشت به شهرستان دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: دستور تجهیز ICU این بیمارستان از طریق هیات امنا از سوی وزیر بهداشت صادر شد و باتوجه به اینکه دیواندره در مسیر بزرگراه میاندوآب کرمانشاه قرار دارد و پرتردد و حادثه خیز است خریداری یک دستگاه آمبولانس برای دیواندره نیز به تصویب رسید.



به گفته وی بیمارستان دیواندره سی تی اسکن نداشت و بخش دیالیز هم به معنای واقعی و در ساختمان مناسب و استاندارد وجود ندارد و از این رو وزیر بهداشت قول تامین اعتبار 10 میلیارد ریالی را برای این امکانات و تجهیزات را صادر کردند.



او با اشاره به ترویج زایمان طبیعی در کشور، افزود: وزیر بهداشت همچنین دستور کمک نقدی به بلوک زایمان این بیمارستان را صادر کرد.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خریداری امکانات و تجهیزات برای اتاق عمل و کمک به هتلینگ بیمارستان بیجار را نیز از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان دانست و گفت: خریداری آمبولانس برای حسن آباد یاسوکند و توسعه آزمایشگاه بیجار با کمک پنج میلیارد ریالی از دیگر دستاوردهای وزیر بهداشت به شهرستان بیجار است.



وی همچنین به حضور وزیر بهداشت در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: بیمارستان فجر مریوان به دلیل قدمت بالا به هیچ وجه قابل قبول نیست و وزیر بهداشت در بازدید از این بیمارستان برای نوسازی و هتلینگ آن 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد تا برخی از مشکلات این بیمارستان برطرف شود.



او همچنین با توجه به مرزی بودن مریوان بر پیگیری راه اندازی بیمارستان جدید در این شهرستان تاکید کرد.



وی با اشاره به اینکه بیمارستان فجر مریوان اکنون 120 تخت فعال دارد، گفت: شاهد ازدحام مراجعه کنندگان به این بیمارستان هستیم و وزیر بهداشت تامین دستگاه MRI این بیمارستان را تقبل کرد.



قدیمی به بازدید وزیر از بیمارستان جدید سروآباد هم اشاره کرد و گفت: تجهیزات مورد نیاز و همچنین تامین متخصص برای فعالیت در این بیمارستان انجام شده است و در صورت اتمام مراحل ساخت این بیمارستان که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون به عنوان درمانگاه از آن استفاده می شود به سرعت نسبت به تجهیز آن اقدام می کنیم.



وی بازدید از بیمارستان های جدید و قدیم دهگلان را از دیگر برنامه وزیر بهداشت دانست و گفت: تجهیز بمیارستان جدید بعد از تحویل گرفتن آن مجری ساخت که وزارت راه و شهرسازی است به سرعت انجام می شود و مجوز خریداری یک دستگاه آمبولانس برای این شهرستان هم به تصویب رسید.



قدیمی آخرین بازدید وزیر بهداشت در سفر سه روزه خود به استان کردستان را بازدید از بیمارستان شهید بهشتی قروه ذکر کرد و گفت: در این سفر بلوک زنان و زایمان این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.



او گفت: در این سفر برای بیمارستان جایگزین و اخذ مجوز قانونی و صدور مجوز تجهیز و بازسازی بخش های مختلف با اولویت اتاق عمل و دیالیز تصمیماتی گرفته شد.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ساخت مرکز بهداشتی درمانی در شهرک امام خمینی (ره) قروه یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر بهداشت بود که در صورت تامین زمین از سوی مسوولان شهرستان ، وزات بهداشت اعتبار لازم برای راه اندازی این مرکز را تامین می کند.



وی فعال کردن پایگاه سلامت در شهرک دانش قروه و اختصاص سه میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی دلبران، دزج و سریش آباد، تامین آمبولانس برای دلبران و فراهم کردن زمینه بیتوته پزشک در مراکز بهداشتی درمانی را از دیگر تصمیمات وزیر بهداشت در قروه ذکر کرد.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان گفت: دکتر هاشمی دید حرفه ای و باور واقعی به حوزه سلامت دارد که منشا خیلی از تغییراتی که خواسته و مطالبات مردم است می تواند باشد.



قدیمی از استاندار کردستان و نمایندگان مردم استان و همچنین خبرنگاران که در طول سه روز، وزیر بهداشت را همراهی می کردند قدردانی کرد.



این نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران رسانه های استان، استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان برگزار شد.ک/3



7346/533

انتهای پیام /*


5441480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است