علمی فناوری 12:53 - 30 مهر 1393
هواپیمای غیرنظامی Citation X+ پس از دریافت گواهی‌نامه از انجمن ملی هوانوردی آمریکا در ماه ژوئن، با شکستن رکوردهای سرعت برای طی مسافت‌های بین شهری همچنین به رکوردزنی ادامه می‌دهد.

رکوردزنی سریعترین جت غیرنظامی جهان در مسافتهای غیر شهری

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هواپیمای شرکت هواپیمایی سسنا (Cessna) پیش از دریافت گواهینامه New Citation X نام داشت و عنوان سریع‌ترین هواپیمای غیرنظامی جهان را یدک می‌کشید. هم‌اکنون، فناوری مزبور با سرعت حداکثر 0.935 ماخ سریع‌ترین جت غیرنظامی دارای گواهی‌نامه لقب گرفته و از هواپیمای Gulfstream G650 دارای سرعت حداکثر 0.925 ماخ پیشی گرفته است.

این هواپیما به تازگی با طی مسافت قابل‌توجهی، چندین رکورد جدید را در گروه وزن 12 هزار تا 16 هزار کیلومتر خود بر جای گذاشت. سیستم موردبحث سفر 2303 کیلومتری از فرودگاه Wichita Mid-Continent به فرودگاه بین‌المللی کینگ‌کاونتی در خارج از سیاتل را در دو ساعت و 58 دقیقه و با سرعت متوسط زمینی 777 کیلومتر در ساعت طی کرد.

این هواپیما سپس مسافت 4378 کیلومتر از سیاتل تا فرودگاه Opa-Locka Executive واقع در نزدیکی میامی، را در چهار ساعت و 52 دقیقه و با سرعت متوسط 900 کیلومتر در ساعت پرواز کرد.

پس از آن، این سامانه مسیرش را معکوس کرد و طی پنج ساعت و 13 دقیقه و با سرعت متوسط 839 کیلومتر در ساعت به سیاتل پرواز کرد و پس از آن در دو ساعت و 22 دقیقه و با سرعت متوسط 975 کیلومتر در ساعت به محل اصلی‌اش یعنی فرودگاه Wichita بازگشت.

در مجموع، این سامانه طی دور به طور میانگین با سرعت حداکثر 0.916 ماخ پرواز کرد. اتحادیه ملی هوانوردی آمریکا این رکوردهای سرعت را تایید کرده است.

این سامانه هوایی در سفر دو روزه‌اش حامل دو خدمه، چهار مسافر و تعدادی چمدان بود تا یک پرواز مسافرتی معمول را شبیه‌سازی کند.

انتهای پیام


5013035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است