بین‌الملل 03:05 - 28 آذر 1393
مقام ارشد حزب «دموکراتیک خلق ازبکستان» در گفت‌و‌گو با فارس:
مقام ارشد حزب دموکراتیک خلق ازبکستان گفت: این حزب معتقد به افزایش روابط منطقه‌ای و حل و فصل مشکلات کشورهای آسیای مرکزی بدون دخالت کشورهای بیگانه است.

مخالف دخالت بیگانگان در منطقه‌ایم؛ روابط همسایه‌ها باید شفاف باشد

«شربت عبدالله اوا» معاون رئیس شورای مرکزی حزب«دموکراتیک خلق ازبکستان» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تاشکند اظهار داشت: حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، طرفدار اتخاذ سیاست شفاف در ارتباط با همسایگان خود است.

وی ادامه داد: این حزب همچنین خواستار حل و فصل اختلافات سیاسی، اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی بر اساس منافع مشترک، مقررات و اصول بین المللی بوده و معتقد است مشکلات آسیای مرکزی باید توسط خود کشورهای منطقه بدون دخالت نیروهای بیگانه حل و فصل شود.

وی ضمن تاکید بر وظایف اساسی حزب در زمینه سیاست خارجی گفت: حزب دموکراتیک خلق ازبکستان از سیاست خارجی دولت در مسیر توسعه روابط بین دولتی مبنی بر تامین و حمایت منافع ملی کشور، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین‌المللی، خودداری از اعمال زور و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر استقبال می‌کند.

عبدالله اوا، اجرای سیاست صلح آمیز و عدم حضور در پیمان‌های نظامی و سیاسی را نیز از جمله وظایف اساسی حزب قلمداد کرد.

معاون رئیس شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ازبکستان همچنین تاکید کرد: حزب ما در امر ارائه کمک برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان، ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در آسیای مرکزی، بهره برداری عاقلانه و عادلانه از منابع آب رودخانه‌های فرامرزی به طور فعال حضور خواهد داشت.

معاون رئیس شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ازبکستان در ادامه با اشاره به اینکه این کشور60 درصد بودجه دولتی را در زمینه اجتماعی اختصاص داده است، گفت: هدف حزب دموکراتیک خلق ازبکستان حمایت از قشر مردم نیازمند است و ما برای اجرای این برنامه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

عبدالله اوا افزود: این حزب 134 نامزد برای انتخابات پارلمان معرفی‌کرده است که 34 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما تاکنون بیش از 3 میلیون و 300 عنوان مطالب انتخاباتی تهیه و پخش کردیم و هر حزبی که از امکانات موجود بهره‌برداری کند، متقابلا اعتماد مردم را جلب خواهد کرد و در نتیجه بیشترین کرسی در مجلس عالی را به دست خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، با توجه به اصول شناخته شده دموکراسی ملی، همچنان با ایجاد برابری در جامعه و حمایت از منافع مردم نیازمند از جمله بازنشستگان، خانواده‌های کم بضاعت، کارمندان کم درآمد و انسان‌های فاقد تخصص حرفه‌ای حمایت می‌کند.

این مقام ارشد حزب دموکراتیک خلق ازبکستان با اشاره به اینکه افزایش پیشرفت درآمد واقعی مردم شاخص رشد اقتصادی کشور است، اظهار داشت: حزب ما از سیاست افزایش پرداخت کارمزد، کاهش مرحله به مرحله مالیات اعمال شده بر درآمد اشخاص واقعی حمایت می‌کند. این اقدامات به افزایش قابلیت خرید مردم کمک خواهد کرد.   

وی با اشاره به اصلاحات بهداشتی در سال‌های استقلال و رشد هزینه‌های بودجه در این زمینه گفت: حزب دموکراتیک خلق ازبکستان با تاکید بر اهمیت در دسترس بودن و افزایش کیفیت کمک پزشکی برای مردم، توسعه مراکز پزشکی روستایی، افزایش فهرست مواد دارویی و تجهیزات پزشکی برای معلولین، تشدید نظارت دولتی بر فعالیت کارخانجات داروسازی و داروخانه‌ها و همچنین ممنوع کردن تبلیغات داروهای غیر قانونی را وظایف اساسی خود می‌داند.

عبدالله اوا افزود: در سال‌های استقلال در ازبکستان در زمینه آموزش نتایج قابل ملاحظه‌ای به دست آمده است که حزب ما در این زمینه ساخت و ساز موسسات آموزش عالی، پیش دبستانی، متوسطه، کمک به دانشجویان کم بضاعت، ارائه کمک‌های بلاعوض برای موسسات آموزش عالی برای آموزش کادرهای تخصصی را از جمله وظایف اساسی خود می‌داند.

عبدالله‌آوا در پایان از هموطنان خود خواست که در انتخابات از نامزدهای حزب دموکراتیک خلق ازبکستان که در مسیر اجرایی اصلاحات اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند، پشتیبانی کنند.   

در انتخابات سال جاری میلادی، 150 نامزد به مجلس ازبکستان راه می‌یابند که 135 نماینده از طرف حوزه‌های انتخاباتی محلی و 15 نماینده از نهضت محیط زیست انتخاب می‌شوند.

از 540 نامزد ثبت‌نام شده طبق ماده 22 قانون انتخابات مجلس جمهوری ازبکستان 31.8 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

انتخابات پارلمانی ازبکستان در تاریخ 30 آذر 1393 (21 دسامبر 2014) برگزار خواهد شد.

در حال حاضر در ازبکستان 4 حزب سیاسی از جمله حزب «دموکراتیک خلق ازبکستان»، «حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان»، «حزب دموکراتیک ملی ازبکستان» «ملی تیکلانیش» (رستاخیز ملی) و «حزب سوسیال دموکراتیک ازبکستان» «عدالت» فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون جمعیت ازبکستان نزدیک به 31 میلیون نفر است که بیش از 20 میلیون نفر آنها واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.


5446699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دوبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی جدید خود خواستار ادامه حمایت از مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوفت‌هانزا می‌گوید تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه تمامی پرواز‌های خود به تهران و بیروت را لغو کرده و از حریم هوایی ایران نیز استفاده نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار و عکاس فلسطینی به دلیل تصویری که پاییز امسال از یک زن سوگوار در نوار غزه ثبت کرده بود، برنده معتبرترین مسابقه عکاسی خبری شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است