استانی 16:16 - 30 شهریور 1393
سنجری:
بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری پنج میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

5.7 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهارکرد: درسال جاری پنج میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی خراسان جنوبی ابلاغ شده است که این تسهیلات بر اساس نرخ بیکاری هر شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه استان نیروی انسانی تحصیلکرده است، افزود:باید با کمک این نیروها شاهد تغییر و تحول خاصی در استان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود 12 هزار بنگاه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: 90 درصد بنگاههای اقتصادی در استان زیر 10 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال جاری 10 هزار فرصت شغلی بوده است، افزود: طی پنج ماه نخست سال جاری 35 درصد اشتغال استان محقق شده است.

سنجری ادامه داد: در سال جاری پنج هزار فرصت شغلی توسط کاریابی‌های استان ایجاد شده که از این تعداد تنها هزار نفر جذب کار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان سال نرخ بیکاری در استان به هفت درصد برسد.

ایجاد 2300 فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی استان

سنجری تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد مشکلات اقتصادی است که دولت عزم جدی برای حل مشکلات اقتصادی دارد.

 وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری  دو هزار و 300 فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی در سطح استان ایجاد شده است که همه این شغل ها در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه موسسات مالی و اعتباری باید در جبران کمبود سرمایه تعاونیها به آنها کمک کنند، یادآور شد: مدیران و اعضای تعاونیها در حوزه اختیارات خود آگاهی لازم را نداشته و این امر مانع توسعه تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد تعاونیهای استان را دو هزار و 403 تعاونی دانست و افزود: در این تعاونیها 766 هزار و 730 نفر عضو هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود ایجاد فرصت شغلی در شش ماه دوم سال تحرک بیشتری خواهد داشت.

سنجری با بیان اینکه کارگران در بخش خصوصی احساس امنیت نمی کنند، گفت: دستمزد پایین و عدم پرداخت حقوق از مهمترین مشکلات در بخش خصوصی است.

 

 

 


4763455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است