ورزشی 04:17 - 04 فروردین 1397
گلزنی با ضربه سر یکی از بهترین روش‌های باز کردن دروازه حریفان است.

برترین سرزنان تاریخ فوتبال + عکس

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهاجمان از روش‌های مختلفی برای گلزنی بهره می‌گیرند. بازیکنانی که توانمندی باز کردن دروازه حریفان را با دو پا و سر داشته باشند در جهان فوتبال کمتر دیده می‌شوند. یکی از بهترین موقعیت‌ها برای گلزنی ضربات کرنر و آزاد است که با ضربات سر این فرصت به بازیکنان داده می‌شود. حتی مدافع‌ها هم می‌توانند از این طریق به گل برسند. در ادامه به برترین سرزنان تاریخ فوتبال اشاره می‌شود.

تلمو سارا

بازیکن افسانه‌ای اتلتیک بیلبائو یک گلزن قهار بود. او یکی از برترین گلزنان رقابت‌های لالیگا بود. تخصص مهاجم ‌اسپانیایی در ضربات سرش بود که باعث شهرتش در تمام اروپا شد.

جو جردن

بازیکن اسکاتلندی دوران ورزشی نامتعارفی داشت اما تبحرش در گلزنی فوق‌العاده‌ بود. ۱۰ گل او در ۳۰ بازی باعث شد میلان به رقابت‌های سری A  بازگردد. جردن در تیم‌های مختلف اسکاتلندی، انگلیسی و ایتالیایی بازی کرد. او در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ ، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ حضور داشت.

لوئیجی ریوا "جی جی"

می‌گویند او بهترین مهاجم میانی تاریخ فوتبال ایتالیا است. ریوا قدرتمند و بلند قامت بود و به همین خاطر توانایی خاصی در ضربات سر داشت. جی جی، بازیکن تکنیکی نیز بود.

سانتیانا

مهاجم ‌اسپانیایی تنها ۱۷۵ سانتیمتر قد داشت اما قدرت بالایی در پرش‌ها داشت و می‌توانست با ضربات سر گلزنی کند. او یکی از برترین گلزنان تاریخ لیگ ‌اسپانیا است. سانتیانا دو جام جهانی (۱۹۷۸ و ۱۹۸۲) و دو یورو (۱۹۸۰ و ۱۹۸۴) را تجربه کرد.

هورست هوربش

بازیکن آلمانی با ۱.۸۸ متر قد یکی از قدرتمندترین و بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های کشورش محسوب می‌شد. او یکی از بهترین سرزنان عصر خود بود. هوربش رهبر آلمان در یورو ۱۹۸۰ بود و توانست با این تیم قهرمان این رقابت‌ها شود. همچنین به همراه هامبورگ قهرمان اروپا در سال ۱۹۸۳ شد.

اولیور بیرهوف

بازیکن آلمانی با ۱.۹۱ متر قد در میان برترین سر زنان تاریخ قرار دارد. او نخستین بازیکنی است که توانست گل طلایی را به ثمر برساند. این اتفاق در فینال یورو ۱۹۹۶ رخ داد.

آلن شیرر

مهاجم انگلیسی برترین گلزن لیگ برتر انگلیس است. او در ۴۴۱ بازی توانست ۲۶۰ گل به ثمر برساند. شیرر یکی از بهترین مهاجمان اروپا محسوب می‌شد. او قدرت بالایی در گلزنی و بهره گیری از موقعیت‌ها داشت.

فرناندو هیرو

مدافع میانی ‌اسپانیایی با ۱.۸۸ متر قد خیلی خوب گلزنی می‌کرد و در این کار شهرت داشت. هیرو چهارمین گلزن برتر تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا به حساب می‌آید.

ایوان زامورانو

بازیکن اهل شیلی ۱.۷۸ متر قد دارد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ کشورش محسوب می‌شود. توانایی زامورانو در گلزنی فوق‌العاده‌ بود و او را می‌توان یکی از بهترین گلزنان تاریخ ادوار به حساب آورد.

گابریل باتیستوتا

بازیکن آرژانتینی پیش از حضور لیونل مسی برترین گلزن تاریخ کشورش بود. او در ۷۸ بازی ۵۶ گل به ثمر رساند. مهاجم قدرتمند آرژانتینی توانایی فوق‌العاده‌ای در ضربه سر داشت.

خارد بورگتی

نمی‌توان یکی از بهترین گلزنان مکزیک را فراموش کرد و در این فهرست قرار نداد. او برترین گلزن تاریخ باشگاه سانتوس لاگونا با ۲۰۵ گل است و همچنین بهترین گلزن تیم‌ ‌ملی با ۴۶ گل محسوب می‌شود. بورگتی توانایی خاصی در محوطه جریمه داشت.

فرناندو مورینتس

مهاجم اسپانیایی به همراه رائول گونسالس در رئال مادرید یکی از بهترین زوج‌های خط حمله این تیم را تشکیل داده بودند. مورینتس بازیکن چابک و قوی بود که در تیم‌های باشگاهی‌اش و تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا گلزن خوبی محسوب می‌شد.

روبرتو آیالا

او یکی از بزرگترین مدافعان میانی آرژانتین و والنسیا بود. با وجود این که قد بلندی نداشت (۱.۷۷ متر) توانایی خوبی در گلزنی با سر داشت.

مارتین پالرمو

او یکی از ستاره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین در دهه ۹۰ بود. همچنین بازیکن محبوب بوکاجونیورز در میان هواداران بود. توانایی بازیکن آرژانتینی در گلزنی فوق‌العاده‌ بود و ضربات سر خوبی می‌زد.

میروسلاو کلوزه

مهاجم آلمانی برترین گلزن تاریخ تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شود. کلوزه در ۱۳۷ بازی ۷۱ گل به ثمر رساند و از سال ۲۰۱۴ توانست برترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی نیز شود. کلوزه در گلزنی با پا و سر توانمند بود.

پتر کرواچ

بازیکن انگلیسی با قد ۲.۱ متر به راحتی می‌توانست با ضربه سر گلزنی کند. مهاجم انگلیسی در گلزنی با دو پا نیز توانمند بود. او به همراه شیرر، یکی از برترین سرزنان تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

کریستیانو رونالدو

بازیکن پرتغالی یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال است. او سریع و توانمند است و ضرباتش قدرت زیادی دارد. بازی رونالدو در محوطه جریمه با پرش‌های بلندش قابل توجه است. مهاجم رئال مادرید گاهی اوقات نیز می‌تواند تا سه متر بپرد.

دیگو گودین

بازیکن اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید ابتدا فوتبال خود را به عنوان مهاجم شروع کرد اما سپس تصمیم گرفت در خط دفاعی به فوتبالش ادامه‌ دهد. با این حال او یک گلزن محسوب می‌شود و ضربات سر فوق‌العاده‌ای می‌زند.

سرخیو راموس

بازیکن ‌اسپانیایی یکی از گلزن‌ترین مدافعان کنونی جهان محسوب می‌شود. تخصص او در ضربات سر است. مدافع رئال مادرید پرش‌های خوبی دارد و با ضربه سر تاریخی‌اش در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۴ توانست دروازه‌ اتلتیکومادرید را باز کند تا بازی در وقت‌های ‌اضافه دنبال شود. مادرید در ادامه با شکست همشهری‌اش در وقت‌های ‌اضافه دسیما را فتح کرد.

انتهای پیام


9723567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است