استانی 23:25 - 01 دی 1393
همراه با اجرای تعزیه «روایت عشق»
یادواره شهدا و درگذشتگان فرهنگ و هنر شهرستان بهشهر همراه با اجرای نمایش تعزیه «روایت عشق» برگزار شد.

یادواره درگذشتگان فرهنگ و هنر بهشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، امشب همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)، نخستین یادواره شهدا و درگذشتگان عرصه فرهنگ و هنر بهشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

این برنامه فرهنگی - مذهبی که با حضور صمیمی دوستداران و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی به‌ویژه تعزیه‌خوانی همراه بود، نمایش زیبای روایت عشق در توصیف جابربن عبدالله‌انصاری پایه‌گذار زیارت اربعین و نخستین زائر شهدای دشت کربلا، به اجرا درآمد.

برنامه امشب با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت مؤسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری بهشهر برگزار و از فعالان حوزه نمایش‌های آیینی (تعزیه) که در ماه‌های محرم و صفر به تبلیغ و تبیین وقایع عاشورا و تبعات آن پرداختند قدردانی شد.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: احیای ارزش‌های دینی با زبان هنر تاثیر زیادی در ذهن مخاطبان دارد و از این‌رو از سالیان سال تاکنون هنر نمایشی تعزیه در ماه‌های محرم و صفر در بهشهر به اجرا درمی‌آید و علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

علی‌اصغر باباکوهی‌اشرفی تصریح کرد: شهرستان بهشهر، هنرمندان خوبی در عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد که تعداد آنها بیش از سه هزار نفر است.

وی گفت: 11 گروه نمایشی ثبت شده در این شهرستان داریم که هشت گروه آنها فعال هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر ادامه داد: سه گروه نمایشی این شهرستان به صورت اختصاصی در هنر تعزیه فعالیت دارند که در استان نیز مطرح هستند.

باباکوهی‌اشرفی در پایان از پیشکسوتان و جوانان فعال در حوزه نمایش‌های آیینی به عنوان سرمایه‌های فرهنگی و هنری شهرستان بهشهر یاد کرد و گفت: علی‌اکبر اکبری، سیدقاسم میرجعفری و علی‌اصغر صیاد از  پیشکسوتان و امیر صداقتی نیز از جوانان فعال در زمینه نمایش تعزیه هستند.


5468473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است