فرهنگی‌هنری 02:50 - 09 مهر 1395
آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد
فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات و حوادث دفاع مقدس با ابزار هنر و شعر گفت: با این وجود نویسندگان و ناشران دفاع مقدس در این خصوص وظیفه خطیری بر عهده دارند که رسیدن به این مهم عزمی جهادی را می طلبد.

جعفری: ثبت و ضبط خاطرات و حوادث دفاع مقدس عزمی جهادی می طلبد/ توصیه رهبر انقلاب به مسئولان برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه وتجللی از برگزیدگان هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس شب گذشته با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی (عزیز) جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از چهره های فرهنگی، لشکری و کشوری در مصلای تهران برگزار شد.

*گذر زمان ابعاد جدیدی از این قطعه طلایی تاریخ کشور را آشکار می کند

سردار جعفری در این مراسم با اشاره به اهمیت دوران هشت ساله دفاع مقدس در تاریخ ایران گفت: گذر زمان ابعاد جدیدی از این قطعه طلایی تاریخ کشور را آشکارمی کند و اگر امروز درمرزهای این کشور امنیت حاکم است و دشمنان جرات تعرض به مرزهای این سرزمین را ندارند به برکت خون شهدا و جانفشانی ملت بزگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) در آن زمان بوده است.

وی با با اشاره به اینکه ملت ایران تحت لوای مقام عظمای ولایت همچنان در صحنه حضور دارند، افزود: این حضور مردمی باعث شد طی چند سال گذشته بویژه بعد از وقایع 11 سپتامبر و ورود دشمنان به منطقه برای تعرض به افغانستان و عراق و برغم برخی آمادگی ها برای حمله به ما جرات این کار را نداشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادگی با تمام قوا در برابر کفر را دستور الهی خواند و گفت: ایستادگی و شهادت رمز پیروزی ما در برابر دشمنان است و ما شهادت را خسارت نمی دانیم بلکه آنرا فوز عظیمی می دانیم که به برکت آن راه روشن و ریشه های نظام اسلامی محکم تر می شود.

*عزت امروز انقلاب اسلامی حاصل دفاع مقدس است

او با اشاره به اینکه درس مقاومت و اراده مردم ایران در برابر تجهیزات دشمنان امروز الگوی مقاومت ملتهای مسلمان و آزاده است اضافه کرد: عزت امروز انقلاب اسلامی حاصل دفاع مقدس است که در سایه توکل به خدا و ایستادگی رهبری و مردم بوجود آمد.

سردار سر لشکر جعفری با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات و حوادث دفاع مقدس با ابزار هنر و شعر گفت: با این وجود نویسندگان و ناشران دفاع مقدس در این خصوص وظیفه خطیری بر عهده دارند که رسیدن به این مهم عزمی جهادی را می طلبد. کتاب بهترین ابزار و وسیله انتقال میراث ماندگار دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده است، دراین مسیرجهادی باید با اخلاص در عمل ، سخت کوشی و تحمل مشکلات و موانع حضور یافت تا بهترین نتایج حاصل شود.

*توصیه رهبر انقلاب به مسئولان برگزار کننده نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

در بخش دیگری از این مراسم سردار احمد حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج  گفت: این نمایشگاه با دو هدف راه اندازی شد که یکی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دیگری انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس به نسل جوان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیداری که با رهبر انقلاب داشته گفت: روز دوشنبه در کنار اعضای کنگره شهدای خراسان شمالی و استان کهکیلویه و بویر احمد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و گزارش کاری اعلام شد، رهبر فرمودند ضمن تقدیر از کارهای صورت گرفته متذکر شدند که از کتاب غافل نشویم. 

رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه و بسیج تصریح کرد: امیدواریم قدمی در راه رضایت رهبری در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته باشیم.

سردار حق طلب عنوان داشت: امکانات خوبی برای ناشران و مردم برقرار شد و در کنار تخفیف ناشران، بن 20 درصد در اختیار مردم قرار داده شد تا بتوانند از کتاب های عرضه شده استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه گفت: قریب به 20 مراسم رونمایی کتاب برگزار و در آن بیش از 100 کتاب رونمایی شد. نشست های تخصصی پیرامون دفاع مقدس در زمینه های علمی و پژوهشی در این نمایشگاه برگزار شد.

سردار حقط طلب در پایان با اشاره به تنوع کتاب های عرضه شده در نمایشاه یادآور شد: کتاب های عرضه شده شامل کتاب هایی برای سنین کودک و نوجوان تا بزرگسال بود که شامل موضوعاتی مانند خاطره، داستان، علمی و پژوهشی بوده است. 

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، از یک ناشر خصوصی و یک ناشر دولتی نمونه، از غرفه‌دار نمونه، از غرفه نمونه خصوصی و نمونه دولتی و چند نفر از دست‌اندرکاران اجرایی نمایشگاه و یک خادم نمونه و خانواده شهید مدافع حرم حامدکوچک زاده که از رشت به تهران آمده بودند، تقدیر شد و آنها هدایای خود را از دست فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتند.

انتهای پیام/و


8194653
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است