اجتماعی 11:14 - 07 آبان 1399
رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

خدمات توانبخشی معلولان "بیمه ای" شد/ جزییات خدمت به دارندگان دفترچه سلامت

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه سلامت اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت امضا شد؛ این تفاهم‌نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

به گفته وی، در ماده ۶ قانون مذکور آمده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی موردنیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد. 

وی ادامه داد: برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه، گنجانده شده است. 

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، مطابق این تفاهم‌نامه یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند، می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌داری که در گذشته تحت پوشش بیمه پایه سلامت نبود استفاده کنند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 

بنابر اظهارات قبادی دانا، این هشت خدمت شامل خدمت کاردرمانی، توانبخشی آسیب‌شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک و ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی است؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه و تخصیص بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه، افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دفترچه بیمه سلامت معتبر دارند می‌توانند از زمان اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه از خدمات استفاده کنند. 

رییس سازمان بهزیستی افزود: این اتفاق گام بلندی در راستای اجرای قانون و برای شروع پوشش بیمه‌ای مناسب بیمه‌های پایه برای خدمات توانبخشی است. در آغاز تصمیم بر این شد تا پوشش خوبی برای سطوح یک خدمات توانبخشی برای گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت (چه افرادی که دارای مشکل جسمی و حرکتی هستند و چه سایر گروه‌ها مانند افرادی که دارای معلولیت شنوایی هستند) صورت گیرد.

قبادی دانا در ادامه از سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت قدردانی کرد و گفت: امید است که بتوانیم در ماه‌های آتی این تفاهم‌نامه را به شکل اجرایی و عملیاتی در آوریم و بهره آن برای ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب برای خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در سطح کشور ایجاد شود و در گام‌های بعد بتوانیم برای سایر خدماتی که اکنون تحت پوشش بیمه نیستند نیز اقدام کنیم و همچنین بتوانیم همکاری سایر بیمه‌های پایه را نیز در این موضوعات جلب کنیم که لازم است این اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شود.

وی در همین راستا از مجلس خواست که در این زمینه همکاری مناسب را داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیاز است و این اعتبار در سال جاری تنها 1300 میلیارد تومان است، امید است در سال ۱۴۰۰ بودجه افزایش یابد تا بتوانیم خدمات بهتری را در راستای اجرای قانون به افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها ارائه کنیم. 

انتهای پیام


10783455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوان که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر ربوده شده بود با اقدام به موقع پلیس آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با حکم شهردار تهران امیر شهرابی فراهانی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاده بود، مدعی شد فقط قصد داشته مقتول را بترساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:سرعت زیاد در معابرخلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است