سیاسی 19:06 - 01 اردیبهشت 1393
تهران- ایرنا- علی رغم محرز بودن وجود زرادخانه ها و سلاح های اتمی متعدد در رژیم صهیونیستی، دولت استرالیا همچنان به انکار و مخفی کاری در این خصوص ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا، پرونده های محرمانه دولتی نشان می دهد، دولت استرالیا به همراه دیپلماتها و مأموران دستگاه های امنیتی این کشور طی بیش از 30 سال از وجود زرادخانه ای از سلاح های هسته ای در رژیم صهیونیستی اطلاع داشته اند اما در این باره تا حد گمراه کردن پارلمان تجاهل کرده اند.



پرونده های محرمانه دیپلماتیکی که در حال حاضر با سرآمدن دوره مربوطه از سوی مرکز اسناد ملی استرالیا منتشر شده، بیانگر سیاست دراز مدت دولت استرالیا برای چشم پوشی بر روی زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی است.



گزارش های توجیهی تهیه شده برای «بیل هایدن» وزیر امورخارجه وقت استرالیا در سال 1987 نشان دهنده برآوردهای اطلاعاتی بوده که بر مبنای آن، رژیم صهیونیستی در آن زمان حدود 20 سلاح اتمی در اختیار داشته است. قابلیتهای فناوری رژیم صهیونیستی این امکان را می داده که بدون متوسل شدن به آزمایش اتمی، آن را در موقع لزوم به کار گیرد.



هایدن طی یک مکاتبه محرمانه با «هانس بلیکس» مدیرکل وقت آژانس بین المللی اتمی در سپتامبر 1987 نوشته بود ˈشکی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی تسلیحات اتمی در اختیار داردˈ، اما در همان زمان، وزارت خارجه استرالیا به هایدن توصیه کرده بود در ملاء عام اطلاع از قابلیت های هسته ای این رژیم را کتمان کند.



به همین دلیل در همان ماه سپتامبر 1987 هایدن خطاب به پارلمان گفته بود ما هیچ اطلاعی برای تأیید این شایعات در مجهز بودن اسرائیل به سلاح هسته ای نداریم. این در حالی است که اسناد فاش شده حاکی از این است که استرالیا از اوایل دهه 1950 برنامه هسته ای اسرائیل را زیر نظر داشته است.



در سال 1996 کمیسیون انرژی اتمی استرالیا اطلاعات حساسی از سازنده فرانسوی تأسیسات اتمی اسرائیل موسوم به «دیمونا» به دست آورد که وجود یک کارخانه فرآوری شیمیایی برای استخراج پلوتونیوم از سوخت استفاده شده در نیروگاه را نشان می داد. در سال 1970 سازمان اطلاعات مشترک استرالیا به این نتیجه رسیده بود که اسرائیل می تواند چند بمب اتمی داشته باشد.



ˈپروفسور گرت ایوانزˈ وزیر امور خارجه اسبق استرالیا که برای مدت طولانی در موضوع خلع سلاح هسته ای فعال بود، ماه گذشته علناً رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از 9 کشور مجهز به تسلیحات اتمی خواند که مصمم است به مدت نا محدود زرادخانه هسته ای خود را نگه دارد؛ اما وی در تاریخ 14 آوریل 2014 از توضیح در مورد علت عدم اذعان استرالیا به اینکه اسرائیل دارای یک برنامه هسته ای است خودداری کرد و فقط گفت : ˈدنیا هنوز به این امر اذعان نکرده و البته این مسأله عجیبی نیست اما قابل قبول هم نخواهد بود.ˈ



سیام**9254**1449

انتهای پیام /*


3541973
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و سود هنگفت برده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اعمال ماده ۲۳۴ درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: بانک مرکزی به تعهدات خود در اختصاص ارز دارو در پایان سال گذشته عمل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با حضور در شهر لاهور از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف معاصر پاکستانی بازدید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات موافقت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است