استانی 11:18 - 03 اردیبهشت 1393
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: انتظار این است که تمامی مشکلات حوزه بانوان با رصد دقیق و نگرش درست و به دور از احساسات به شکل نرم‌افزاری برطرف و اصلاح شود.

مشکلات حوزه بانوان با نگاه واقع‌بینانه و به دور از احساسات برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار جمعی از بانوان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی در گرامیداشت هفته زن در استانداری اظهار داشت: ما در همه حوزه‌ها با نگاه سیستمی به دنبال حل مشکلات و اثربخشی بیشتر در انجام بهتر امور هستیم و معتقدیم با این نگاه می‌توان مشکلات واقعی بانوان را احصا و حداقل سالانه یک مشکل را برطرف کرد.

وی یادآور شد: در این زمینه باید از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی بهره برد چرا که مشکلات و معضلات اجتماعی به ویژه آسیب‌آفرین برای بانوان با یک نگاه درست، برنامه‌ریزی‌ اصولی و حرکت گروهی قابل برطرف شدن است.

استاندار اردبیل با برشمردن مشکلاتی نظیر خشونت، طلاق‌،‌ بالا رفتن آمار سزارین، بیکاری بانوان و برخی از آسیب‌های ناشی از انتخاب غیر‌اصولی در رشته تحصیلی گفت: باید همه این مشکلات که جامعه زنان و مردان را آسیب‌پذیر کرده است با نگاه و طراحی درست و برنامه‌ریزی منطقی برطرف شود و به دور از روزمرگی‌ها بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

خدابخش اصلاح رویکردها با نگرش نرم‌افزاری و انجام کارهای فرهنگی را یادآور شد و عنوان کرد:‌ نبی مکرم اسلام (ص) به دور از ابزارهای هنری، فرهنگی و رسانه‌ای تنها با کلام الهی توانست جامعه جاهلی را اصلاح کرده و آنها را از جهل و ظلمت نجات دهد در حالی که ما امروز بسیاری از امکانات در دستمان است اما نمی‌توانیم به دلیل عدم برنامه‌ریزی و ارائه الگوی شایسته اصلاح مناسبی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت کشورهای در حال توسعه با تکیه بر نگاه تعقل یادآور شد: اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه دانش و توانمندی‌های علمی است که می‌توان آسیب‌ها و مشکلات را به حداقل رسانده و ظرفیت مناسبی را در رفع مشکلات به وجود آورد که امیدواریم در جامعه ما نیز این فرایند اصلاح شود.


3557119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است