استانی 19:26 - 16 مرداد 1399

۳۰ درصد راه‌های روستایی استان قزوین نیاز به بهسازی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حق لطفی ظهر پنجشنبه در دیدار روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: از پنج هزار کیلومتر راه روستایی در استان دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت، ۷۰۰ کیلومتر آن راه شوسه و بقیه خاکی و جیپ‌رو است.

وی با بیان اینکه متولی نگهداری راه‌های شریانی دولت و راه‌های روستایی استان‌ها هستند افزود: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی استان مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: سیل در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان به ابنیه فنی و پل‌های استان قزوین خسارت وارد کرد اما با وجود این حجم از خسارت، قزوین در میان ۱۰ استانی که از تسهیلات جبران خسارت بهره مند شدند قرار نگرفت.

حق لطفی با بیان اینکه در سیلاب سال گذشته و امسال ۷۰ درصد به پل‌ها و ابنیه فنی این استان آسیب وارد شد، گفت: در صورت سرازیر شدن مجدد سیلاب، بروز خسارت‌های شدیدتر قطعی خواهد بود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت ناوگان بار و مسافر استان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ هزار ناوگان حمل بار با میانگین عمر ۲۱ سال در قزوین فعالیت داشته و ۱۲ هزار راننده نیز امر جابجایی کالا از قزوین به سایر استان‌ها را بر عهده دارند.

حق لطفی همچنین با اشاره به فعالیت سه هزار ناوگان حمل مسافر در استان نیز گفت: امسال با شیوع کرونا آمار جابجایی مسافر جاده‌ای ۳۵ درصد کاهش داشت که لطمه اقتصادی به رانندگان وارد کرد.

به گفته حق لطفی در راستای ارائه تسهیلات جبران این خسارت تعداد زیادی از رانندگان در سامانه ثبت نام شدند اما هم مبلغ وام اعطایی کم است و هم ضمانت‌های سنگینی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

حق لطفی با اشاره به اجرای ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکه گیری راه‌های استان در سال جاری گفت: استان قزوین تاکنون در این بخش رتبه چهارم کشور را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به وجود چندین راه فرعی در استان گفت: بسیاری از این راه‌ها از جمله مسیر زین آباد به دانسفهان به دلیل وجود صنایع و تردد بالای خودرو می‌توانند در زمره راه‌های شریانی قرار گیرند تا از این طریق بتوان برای آنها اعتبار ملی جذب کرد.

حق لطفی افزود: با نصب دستگاه تردد شمار در اینگونه راه‌ها و شمارش و ثبت تردد در آنها می‌توان اقدامات لازم را برای تبدیل راه‌های فرعی به شریانی انجام داد.


10655946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است