استانی 18:30 - 29 مهر 1400

مسکن را متقاضی‌محور می‌سازیم/جلوگیری از ساخت واحدهای مازاد

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: قبل از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تعدادی از وزرا برای کارهای اداری و بررسی وضعیت دستگاه‌های زیرمجموعه خود به استان‌ها سفر می‌کنند که ما نیز با ورود به استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در حوزه حمل و نقل، راه و مسکن اشکالات، ایرادات و نواقصات کار را مورد رصد و پایش قرار دهیم.

وی به تصمیمات خوب برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و افزود: قبل از سفر مصوبات خوب و شایسته‌ای را هم در حوزه راه، هم تکمیل راه آهن و بخش مسکن برای استان اردبیل داشتیم که امیدواریم بعد از سفر شاهد عملیاتی شدن این مصوبات باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین اقدام تحول‌آفرین دولت سیزدهم را در حوزه مسکن و تولید چهار میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: با ابلاغ طرح مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن در مدت چهار سال سعی بر این است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر مسکن ارزان قیمت و متناسب با شرایط ایرانیان احداث و تحویل آنها دهیم.

قاسمی تصریح کرد: در سال اول احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد احداث این واحدها دو سال به طول می‌انجامد و در این مدت باید کارهای زیربنایی و حمایتی را در بخش تولید مسکن انجام داد.

وی از افزایش وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: دهک‌های پایین جامعه از این تسهیلات با نرخ سود پنج، هفت، ۹ و ۱۲ درصد استفاده خواهند کرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت مابه‌التفاوت این منابع بانکی را پرداخت می‌کند و در کنار آن قرار است پروانه ساخت و سایر زیرسازی‌ها و آماده‌سازی‌ها را ادارات راه و شهرسازی انجام داده و شرایط خوبی را برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم فراهم کنیم.

وی بیان کرد: متناسب با تجربه‌ای که در مسکن مهر داریم، تلاشمان بر این است تا مسکن را متقاضی‌محور بسازیم و به تناسب نیاز مردم در استان‌ها کارها به پیش برود.

قاسمی سهمیه استان را در گام اول ۴۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: اگر رغبت و متقاضی بیشتر از این باشد بر تعداد این سهمیه افزوده می‌شود تا ما تأمین مسکن را برای گروه‌های واقعی نیازمند جامعه شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به شرایط محدود دولت در بخش منابع درآمدی اشاره کرد و گفت: ما ناگزیریم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خطوط ریلی و آزادراه‌ها استفاده کنیم و در مورد راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز آمادگی داریم با مشارکت ۱۵، ۲۰ یا ۳۰ ساله با بخش خصوصی احداث راه آهن اردبیل به پارس‌آباد را انجام دهیم.


11282753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است