استانی 16:02 - 28 اردیبهشت 1400

طرح ملی سحاب در استان بوشهر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حاجیانی ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح این طرح گفت: طرح سحاب در سالیان گذشته به عنوان یک طرح موقت و در ایام نوروز به ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه و به شکل اکیپ‌های پیاده در اماکن پرتردد و مناطق حساس می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: این طرح با توجه به آثار موفق و مثبت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به عنوان یک فعالیت سراسری از امروز همزمان با سراسر کشور آغاز به کار خواهد کرد و در این طرح اعضا داوطلب سازمان جوانان در قالب اکیپ‌های سیار به ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی مشغول خواهند شد.

وی افزود: رویکرد فعالیتی این طرح اجتماع محور، ایمنی، حمایتی و مراقبتی است که با توجه به شرایط حاکم و فعالیت‌های پیشگیرانه در راستای همکاری با ستاد ملی مبارزه با کرونا امید است این طرح در این حوزه نیز فعالیت‌های موفقی را ارائه و سهم بسزایی در ریشه کن شدن این ویروس داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به شعار همه جا برای همه گفت: طرح سحاب با شعار جوان سالم، جهان سالم _ همه جا برای همه، به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات مشروحه در این طرح می‌پردازند.

وی تاکید کرد: مفتخریم که در سطح جمعیت‌های ملی در دنیا به عنوان اولین جمعیت هستیم که با طراحی اکیپ‌های سیار و بهره برداری از دوچرخه در پیشگیری از حوادث فعالیت‌های مؤثری را به آسیب دیدگان و افراد نیازمند داشته باشیم.

حاجیانی در خصوص حوزه فعالیتی این طرح خاطرنشان کرد: محدوده فعالیت این طرح تنها به فعالیت‌های امدادی خلاصه نمی‌شود و سفیران جوان هلال احمر به عنوان پرچم داران خدمت در عرصه امدادی و بشردوستی با برخورداری از دوره‌های آموزش دیده چه در حوزه امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات طبیعی، مدیریت بحران، آسیب شناسی و.... سعی در اشاعه این فرهنگ در راستای ایجاد جامعه ایمن خواهند داشت.

وی با دعوت از علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری افزود: در ایام نوروز اکیپ‌ها شامل دو دستگاه دوچرخه بوده که با توجه به اهمیت این چنین ورزش‌ها در سلامتی جامعه از همه علاقه مندان و دوچرخه سواران دعوت می‌کنیم که ضمن فراگیری علوم امدادی و خود امدادی علاوه بر آشنایی با امداد و کمک‌های اولیه در این طرح به عنوان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه باشند و بتواند ضمن ترویج فرهنگ بشردوستی در جامعه در زمان حوادث به خود و اطرافیان خدمات امدادی ارائه کنند.


11072170
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است